رئیس گروه ژئوماتیک مرکز توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: قرار است نیازهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور به وسیله شرکتهای دانش بنیان فعال در عرصه ژئوماتیک برطرف شود.
وی گفت: ما توانستیم در معاونت علمی و فناوری به درخواست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور و با انعقاد تفاهم نامه همکاری، در زمینه دانش بنیان شدن این سازمان گام برداریم.
ابراهیمیان قاجاری با بیان اینکه قرار است نیازهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور به واسطه شرکتهای دانش بنیان فعال در عرصه ژئوماتیک برطرف شود، گفت: بر اساس این تفاهم نامه پیش بینی میشود که تا سال ۱۴۰۴ این اتفاق رخ دهد.
به گفته رئیس گروه ژئوماتیک مرکز توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، برخی از نیازهای اولویت دار سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای احصا شده عبارتند از: «پایش ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راهها»، «پایش خرابی آسفالت و ترکهای سطح جادهها»، «مدل سازی سه بعدی پایانههای کل کشور»، «توسعه پایگاه داده از کلیه پایگاه دادههای موجود در سازمان راهداری»، «ردیابی و مدیریت هوشمند ناوگان خودرویی»، «شناسایی راههای روستایی»، مدلسازی سه بعدی نقاط حادثه خیر است.
وی با تاکید بر اینکه فناوریهای ژئوماتیک میتواند بسیاری از نیازهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور را رفع کند، افزود: طبق برنامه زمان بندی درگروه ژئوماتیک مرکز توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی ۳ سال بسیاری از نیازهای فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای رفع خواهد شد و دانش بنیانها در این عرصه خدمات خود را ارائه خواهند کرد.
رئیس گروه ژئوماتیک مرکز توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: البته که ممکن است نیازهای دیگری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام شود که ما میتوانیم با برقراری ارتباط شرکتهای دانش بنیان با این سازمان نیازهای این سازمان را رفع کنیم.
وی تاکید کرد: میتوان چنین پیش بینی کرد که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در افق ۱۴۰۴ کاملا مبتنی بر دانش بنیان باشد.
ابراهیمیان قاجاری گفت: کمتر از چهار سال است که شرکتهای دانش بنیان در حوزه فناوری ژئوماتیک فعال شده اند و این روند رو به افزایش است.