رییس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری مجلس گفت: اتفاقات مهم و مثبتی در صنعت خودرو خصوصا در ایران خودرو روی داده که طراحی و تولید کشنده آتامان یکی از آنها است.
وی افزود: طراحی و تولید کشنده آتامان نشان داد که با مدیریت درست و استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص و توان داخل میتوان محصولی با کیفیت تولید کرد.
رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی افزود: با وجود محدودیتهای فراوان، در چند دهه اخیر موفق به عبور از موانع زیادی شدیم و موفقیتهای زیادی در صنایع به خصوص خودروسازی کسب کرده ایم.
پیرهادی به نبود برنامههای بلند مدت در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: با تمام توسعه و پیشرفتهای صورت گرفته در صنعت خودرو به علت نبود برنامه مدون، شاهد برخی اتفاقات همچون قرعه کشی خودرو، قیمت گذاری دستوری و بیثباتی در زمینه واردات خودرو هستیم.
وی افزود: در صنعت خودرو کارشناسان و متخصصان زیادی وجود دارند و خودروسازان باید در برنامه هفتم توسعه برنامهها و نظرات کارشناسی خود را به نمایندگان مجلس در حوزه خودرو ارایه کنند و ایران خودرو برای توسعه بهتر این صنعت برنامه محتوایی ارایه دهد.
رییس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از نمایندگان مجلس در حوزههای مختلف مانند صنعت خودرو مطالبه دارند هر چند بعضی از انتقادات به صنعت خودرو دقیق نیست، اما امروز افکار عمومی مطالبه خاصی درباره قیمت و کیفیت دارند که باید به آنها پاسخ داد و گلایه مردم بهحق هست.
وی تصریح کرد: شایسته است دست اندرکاران صنعت خودرو کشور با سرعت بالاتر عقب ماندگی گذشته را جبران کنند.
پیرهادی به انتقاد از واردات خودرو دست دوم پرداخت و گفت: از مدیران حوزه شهری انتظار میرود از توان داخلی برای حمل و نقل عمومی استفاده کنند، با این سابقه فرهنگی و تمدنی و توان صنعتی موجود در کشور نباید محصولاتی که امکان تولید آن در داخل فراهم است را وارد کنیم.
رییس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری ادامه داد: واردات خودرو دست دوم زیبنده کشور نیست و با توجه به اینکه امکان تولید این اتوبوسها در ایران فراهم است، با مدیریت بهتر و تعامل از تولیدات داخلی در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود.
پیرهادی با اشاره به توانمندی تولید پنج هزار دستگاه اتوبوس در کشور، گفت: تهران نیاز به ۹ هزار اتوبوس دارد که فعلا فقط ۲۸۰۰ دستگاه فعال دارد و الباقی یا فرسودهاند یا کسری دارند، از این رو مدیریت شهری با تعامل بهتر و تسهیل شرایط خرید، امکان استفاده از اتوبوسهای داخلی را در شهر تهران فراهم کند.