معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد امنیت پایدار غذایی با استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی و مدیریت دانشبنیان با الهام از سیاستهای اقتصاد مقاومتی تامین میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پانا، سید سعید راد همزمان با سالروز تأسیس جهاد سازندگی و آخرین روز هفته جهاد کشاورزی، اهمیت اقتصاد پایدار و نقش امنیت غذایی به منظور تحقق این مهم در تمامی بخشهای اقتصادی به ویژه بخش کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بر این اساس، رویکرد تأمین امنیت پایدار غذایی با استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی و مدیریت دانشبنیان با الهام از سیاستهای اقتصاد مقاومتی در دستور کار این شرکت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه این شرکت، برنامه جامع سال ۱۴۰۱ خود شامل برنامههای کلی و برنامههای جاری و عملیاتی را مترتب بر راهبردها و برنامههای ابلاغی وفق برنامه تحول کشاورزی با رویکرد جهادی تهیه و تدوین کرده است، افزود: رویکرد اصلی این برنامه بر مبنای اثربخشی و کارایی است و به نوعی تنظیم شده که امکان رصد و پایش عملکرد و ارزیابی پیشرفت هر برنامه را داشته باشد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه همافزایی در فعالیتها از طریق ایجاد ارتباط و تعامل سازنده با اتحادیهها، انجمنها، اصناف، تشکلها و تعاونیها در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته است، افزود: بدون تردید، استفاده از توانمندیها و ظرفیتهای فراوان بخش خصوصی، مکمل تلاشهای شبانهروزی بخش دولتی برای نیل به تحقق اقتدار ملی از رهگذر تأمین امنیت غذایی است.
سید سعید راد با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران، مهمترین بازوی اجرایی دولت در تحقق امنیت غذایی، تأمین ذخایر کالاهای اساسی و تنظیم بازار داخلی این کالاهاست، تصریح کرد: این شرکت، تمام تلاش خود را به عمل آورده تا با تدارک و تهیه کالاهای اساسی و راهبردی کشور شامل گندم، برنج، روغن خام و شکر خام، بهسازی امور توزیع و فروش، ذخیرهسازی و نگهداری این کالاها، مأموریت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه هفته جهاد کشاورزی، فرصتی برای قدردانی از تلاشهای جهادگرانی است که برای تأمین امنیت غذایی کشور و حفظ آرامش خاطر مردم عزیزمان از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمیکنند، خاطرنشان کرد: لازم میدانم از تمام همکاران شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطوح مختلف چه در ستاد شرکت و چه در ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استانهای کشور که مسئولیت خطیر و حساس تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز جمعیت ۸۴ میلیون نفری کشورمان را بر عهده دارند و برای تأمین کالاهای اساسی ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده ایرانی تمام توان خود را به کار گرفتهاند، صمیمانه قدردانی کنم.