۱۱ دستگاه دولتی و خصوصی با هدف همکاری برای توسعه بازارپردازی فرهنگی، با شورای فرهنگ عمومی تفاهم نامه امضا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، "بازارپردازی فرهنگی" به معنی کسب و کارهای فرهنگی است که میتوانند شخصیتهایی جذاب؛ به خصوص برای کودکان و نوجوان خلق و این شخصیتها را در زنجیره محصولات فرهنگی مانند اسباب بازی، عروسک، بازی رایانه ای، پویانمایی و نوشت افزار وارد بازار کنند.
پس از امضای تفاهم نامه میان این دستگاه ها، هر کدام در حوزه حمایت و تولید وارد میشوند و بر اساس توانایی به تولید محصولات مختلف میپردازند. قرار است این یازده دستگاه در قرارگاه بازارپردازی فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی کشور، با شخصیت پردازی بومی، ایرانی و اسلامی زنجیرهای از محصولات را در قالب این شخصیتها ارائه کنند.
به باور مسئولان قرارگاه بازارپردازی فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی، این شخصیتها باید به اندازهای جذاب و معرف هویت ملی باشند که بتوانند با شخصیتهای تخیلی غربی اعم از کارتونی و یا پویانمایی مقابله کنند. همچنین این شخصیتها باید توانایی قرارگیری روی جلد هر نوع کالاها و محصولات را داشته باشند و بتوان از آنها اسباب بازی و مجموعهای از وسائل تولید کرد.