ترافیک پایان هفتهای جاده هراز بعلت اجرای طرحهای نیمه تمام به روزهای میانی هفته کشیده شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، همزمانی اجرای طرح ساخت سد مخزنی هراز و تاخیر انجام تعهد وزارت نیرو برای ایجاد جاده جایگزین در بالادست محور هراز ترافیک پایان هفته جاده هراز در کیلومتر ۲۰ و ابتدای ورودی این محور را به روزهای میانی هفته رساند.
تاخیر در اجرای طرحها و تقارن اجرای دو طرح در مسیری پر تردد، مسافران محور ارتباطی شمال - پایتخت را با مشکلاتی همراه کرد.
مدیر طرح و برنامه سد هراز در گفتگو ی تلفنی مجموعه خبری سیمای مازندران گفت: با برنامه ریزیهای جدید و تامین اعتبار صورت گرفته، عملیات اجرایی سد مخزنی هراز بعنوان بزرگترین سد شمال کشور، تا سال ۱۴۰۳ تکمیل خواهد شد.
عیسی زاده با اشاره به اینکه برای تکمیل این سد، ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: هر ساله باید ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یابد تا عملیات اجرایی بر اساس برنامه انجام شود.
وی با بیان اینکه عملیات ساخت سدمخزنی هراز و جاده جایگزین ۱۱ کیلومتری این سد، تا کنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت خاطرنشان کرد: پارسال برای اجرای طرح حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته بود.
مدیر طرح و برنامه سد هراز درباره تاخیر در ساخت این سد نیزبا اشاره به اینکه برای کارهای عمرانی بزرگ مانند سد هراز اعتبارات لازم باید در نظر گرفته شود، گفت: این سد بایستی در ۵ سال با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم به پایان میرسید که بعلت عدم تخصیص اعتبار مورد نیازبا تاخیر همراه شده است.
سد هراز از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۱۵۰ متر، طول تاج ۳۷۳ متر و ذخیره سازی ۶۵۰ میلیون مترمکعب بزرگترین سد شمال کشور بر روی رودخانه هراز در حال ساخت است که عملیات اجرایی ساخت این سد از سال ۱۳۸۸ آغاز شد.
با بهره برداری از سد هراز، ۶ شهرستان و ۴۵۰ روستا از آب آشامیدنی و ۱۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستانهای آمل، بابل، بابلسر، فریدونکنار، نور و محمودآباد از آب مطمئن بهره مند میشوند.