مهلت یک ماهه واتس اپ برای رفع نگرانی اتحادیه اروپا
کمیسیون اتحادیه اروپا تا ماه جولای به واتس اپ مهلت داده تا نشان دهد بروزرسانی قوانین حریم خصوصی این پیامرسان که در ماه ژانویه ارائه شده منطبق بر قوانین حمایت از مصرف کننده منطقه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این درحالی است که بروزرسانی مذکور با شکایتهای مختلف از سازمانهای حمایت از مصرف کننده در سراسر اتحادیه اروپا روبرو شده است.
سازمان مصرف کننده اروپایی (BEUC) و شبکه اروپایی مقامات مصرف کننده اعلام کردند واتس اپ تغییرات را به طور واضح توضیح نداده و این امر نقض قوانین مصرف کننده اتحادیه اروپا است.
این درحالی است که سازمانهای مجری قانون در کشورهای اروپا قدرت اعمال تحریم بر شرکتهای ناقض قوانین حمایت از مصرف کننده را دارند.
شبکه همکاری حمایت از مصرف کننده که شامل سازمانهای ناظر بر حمایت از مصرف کنندگان در سطح ملی کشورها است در ماه ژانویه نامهای به واتس اپ فرستاد و خواستار شفاف سازی درباره بروزرسانی قوانین حریم خصوصی آن شده بود.
رگولاتورهای منطقه اعلام کردند پاسخ واتس اپ آنها را متقاعد نکرده و در نتیجه دومین نامه را برای شفاف سازی به شرکت ارسال کردند.
دیدیه ریندرز کمیساریای عدالت اروپا در بیانیهای در این باره نوشت: واتس اپ باید اطمینان حاصل کند کاربران دقیقاً متوجه شده اند با چه مواردی موافقت کرده اند و با چه شیوهای از دادههای خصوصی آنها برای مقاصد تجاری استفاده میشود و به خصوص چگونه از دادههای آنها برای ارائه سرویس به شرکای تجاری استفاده میشود.