مدیرفناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی از راه اندازی سامانه جدید با استفاده از فناوریهای نوین برای ارائه لیست حق بیمه کارفرمایان خبر داد.
به گفته مدیرفناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی اعلام اشتباهات و خطاهای کارفرما در زمان بارگذاری لیست حق بیمه دیگر قابلیت مهم این سامانه است، در حالی که در سامانه قدیم ممکن بود فرآیند اطلاع رسانی در خصوص اشتباه اثبات شده، مدت زمان طولانی مثلا شش یا هفت ماه از زمان دریافت لیست را طی میکرد.
زراعتی در توضیح شناسایی کارگاههای مِن غیرِحقّ و به روز رسانی اطلاعات آنها گفت: با برخی از کارگاهها روبرو بودیم که کارفرما فوت شده و چند سالی هم از آن گذشته بود، ولی چون بانک اطلاعاتی کارفرمایان در سامانه قدیم کامل نبود، بنابراین حتی سازمان تامین اجتماعی نیز از آن مطلع نمیشد، اما اکنون، چون بانک اطلاعاتی کامل شده و اطلاعات کارفرمایان با ثبت احوال چک میشود، چنین اتفاقاتی به سرعت مشخص میشود. وی در ادامه در خصوص نمونه دیگر کارگاههای مِن غیرِحقّ گفت: برخی کارگاههایی را که من غیر حق از کمک دولت استفاده میکردند که آنها نیز اکنون دیگر شناسایی ممنوع از بهره مندی شده اند.
وی در پایان ارتقاء امنیت سامانه جدید را برخلاف اختلال زیاد در سامانه قدیمی، از جمله ویژگیهای مهم وبرتر سامانه جدید ارائه لیست حق بیمه کارفرمایان اعلام کرد.