مدیر یک واحد فناور از ایجاد شبکهای منظم از دستاندرکاران صنایع دستی به منظور استانداردسازی محصولات خبر داد.
شرکتکننده رویداد عصر امید عنوان کرد: تمام کارهای واحد فناور کوباچو دارای لوگو و بارکد است و این باعث میشود هرجا لوگوی واحد فناور موجود باشد، دلالها نمیتوانند سوءاستفاده کنند و کالایی را با ۳۰ تا ۴۰ برابر قیمت واقعی بفروشند. اکنون در فضای مجازی فعالیت میکنیم و مهر ۱۴۰۱ سایت واحد فناور رونمایی میشود.
وی عنوان کرد: کالاها را با توجه به نیازسنجی بازار برای هنرمندان طراحی میکنیم. مثلاً پارچه دستباف و صنعتی در ایران شاید آنقدر فروش نداشته باشد؛ اما نیازسنجی کردیم و با آن حوله تنپوش و کلاههای حمام تولید کردیم و قیمتها از نسخههای خارجی هم پایینتر است. ایران در تنوع صنایع دستی رتبه اول را دارد؛ اما در صادرات رتبه سی و دوم. هدف گروه ما این است که کمک کنیم تا در صادرات نیز به رتبه اول برسیم.
طراح اپلیکیشن استارتآپ پروتو درباره خدمات این اپلیکیشن اظهار کرد: در عرصه فروش صنایع دستی استارتآپهای زیاد داریم؛ اما برای اینکه فروش به همراه آموزش و کیفیتسنجی باشد نمونهای در ایران نداریم. نمونه همه این نیازها با هم در ایران نیست؛ شاید جدا جدا آموزش و فروش وجود داشته باشد.
بیات مختاری در مورد حمایت دانشگاه آزاد از فناوران و پژوهشگران بیان کرد: با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در رویداد عصر امید شرکت کردهایم. این دانشگاه مسابقهای به عنوان ایدهآرا برگزار کرد و ایدههایمان را ارائه دادیم، انتخاب و دعوت به این نمایشگاه شدیم.
رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» بهمنظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیتهای حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانشبنیانی و فرصتی برای اشتغالآفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راهاندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارتآپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامهریزی شده است.
رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزههای مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه میشود.