مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: مشارکت اولیاء در رشد و شکوفایی دانش آموزان، اهمیت زیادی دارد.
مصطفی عابدی ضمن تاکید بر جایگاه انجمن اولیا و مربیان در سند تحول بنیادین گفت: خانواده، مدرسه و جامعه سه نظام تربیتی اصلی هستند و به همان میزان که بتوانیم هماهنگی مابین این سه نظام را بیشتر کنیم انطباق برنامهها و سیاستهای موجود در شکل گیری بهتر نظام تعلیم و تربیت افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه افزایش نقش خانواده دانشآموزان در جهتگیری، برنامهریزی و تصمیمگیریهای استانی و منطقهای در امور آموزشی و پرورشی از اهداف مهم تشکیل شورای انجمن اولیا و مربیان است، اظهار کرد: ایجاد زمینههای نظارت عمومی اولیا و مربیان بر عملکرد و برنامههای انجمن، ارتقاء جایگاه و نقش تربیتی خانواده و مشارکت اثربخش آن با نظام تعلیم و تربیت و تحکیم و توسعه نقش خیرین و مسئولان استانی در حوزههای مرتبط با فعالیت انجمن اولیا و مربیان به منظورارتقاء سطح کیفی و کمی برنامههای انجمن از دیگر اهداف مهم تشکیل این شورا میباشد.
مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: انجمنهای اولیا و مربیان به عنوان قدیمیترین و مردمیترین نهاد مشارکتی در سازمان آموزش و پرورش میباشند که به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانشآموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط در کانون مقدس خانه و مدرسه، تلاش مینمایند. وی افزود: خانه و مدرسه زمانی میتوانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت انجام دهند.
عابدی با اشاره به اینکه تعداد ۳۵۴۷ مدرسه در استان واجد شرایط برای تشکیل انجمن اولیاء میباشد، تصریح کرد: در راستای افزایش ایجاد زمینههای نظارت عمومی اولیا بر عملکرد در برنامهریزی و تصمیمگیریها وارتقاء سطح کمی و کیفی برنامهها و فعالیتهای مدرسه و ایجاد هماهنگی و ارتباط لازم با متولیان تعلیم و تربیت انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیاء و مرببان مازندران با حضور فعال و گسترده روسای انجمن اولیا و مربیان همه مدارس مناطق هر ۲ سال برگزار میشود.
شایان ذکر است اعضای شورا هر کدام نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در حوزههایی مثل کمبود فضای آموزشی، آسیبهای اجتماعی، کیفیت آموزش، سرانه تربیتی دانش آموزان و نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ایراد کردند.