دبیر انجمن ارتوپدی ایران گفت: جامعه پزشکی یکی از گروههایی است که مردم به آن اعتماد دارند و مصالح خود را جدا از مردم نمیداند.
وی با اشاره به این که این سازمان نظام پزشکی همواره همه تلاش خود را برای احقاق مطالبات برحق جامعه پزشکی معطوف داشته است، ادامه داد: هجمههای ناجوانمردانه، اطلاع رسانی نامناسب و بزرگ شدن خطاهای کوچک سبب شده است تا دیوار اعتماد بین مردم و پزشکان فرو ریزد و هویت و شأنیت جامعه پزشکی زیر سؤال رود.
دبیر انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه جامعه ما هنوز به پزشکان اعتماد بیشتری نسبت به سایر گروههای اجتماعی دارد، گفت: پزشکان مصالح خود را جدا از مردم نمیدانند و در این راستا باید سازمان نظام پزشکی در اصلاح دید مردم نسبت به جامعه پزشکی به ویژه در دوران کرونا که ایثارگریهای پزشکان بیش از پیش نمایان شد، موفقتر عمل کند و به داشتههای جامعه پزشکی بسنده نکند.
مرادی، مبحث تعرفهها را یکی از اصلیترین چالشهای جامعه پزشکی و متقابلا بیماران عنوان کرد و افزود: جامعه پزشکی همواره در انتهای تعیین تعرفه قرار داشته است و نهایت کاری که در این زمینه میتوان انجام داد، مخالفت است.
وی ادامه داد: واقعی نبودن تعرفهها از یک سو و بالا بودن میزان پرداخت از جیب بیمار از سوی دیگر موجب شده است تا هم ارائه دهندگان و هم گیرندگان خدمات درمانی از وضع موجود راضی نباشند.
دبیر انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به این که اگر سازمان نظام پزشکی در شورای عالی بیمه به عنوان یک عضو فعال دخیل باشد، میتوان شرایط بهتری را برای تعرفههای خدمات تشخصی و درمانی متصور بود، گفت: به نظر میرسد سازمان نظام پزشکی بیش از پیش باید درباره اطلاع رسانی تخصصی و آگاه سازی عموم مردم در خصوص تعرفههای پزشکی فعالیت کند و با تنویر افکار عمومی در زمینه بازسازی دیوار اعتماد بین پزشک و بیمار گام بردارد.
مرادی افزود: برای اصلاح زیرساختها و ارتقاء سطح آگاهی مردم درباره عملکرد جامعه پزشکی و مشکلات حوزه سلامت، باید از افراد صاحب نظر و کارشناس در حوزه روابط عمومی بهرهمند شد.