امام جمعه تبریز بر دانش بنیان شدن روابط عمومی ها تاکید کرد.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را انجام دهند و مدیری که واقعیتها را به مدیرکل برساند و واقعیت تلخ یا شیرین باید این ظرفیت و کشش در مدیران ما وجود داشته باشد تا به حرفها اعتماد شود و بهترین و صادقترین و معتمدترین انتخاب شود.
امامجمعه تبریز گفت: مواجهه خردمندانه و مصونسازی دانش آموزان در سراسر آموزشوپرورش به آموزشهای نیازی دارد که به آن سواد رسانهای میگویند و خودبهخود در آنها به وجود نمیآید و با سیستم آموزشی منسجم امکانپذیر است.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب موضوع توجه نظام درسی لازمهاش توجه به سواد رسانهای است.
حجتالاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری برخی مطالب اضافی شناسایی شود و از آموزشها حذف شود و ما در تقسیمبندی سواد از نگاه یونسکو سه نوع داریم و سواد ارتباطی و رسانهای برای فعالان روابط عمومی است.
وی در توضیح سواد رسانهای و ارتباطی افزود: توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی آن و سواد رسانهای این است که فرد رسانه معتبر و غیر معتبر را بشناسد.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: روابط عمومیها میتواند با استفاده از فرصت شبکه شاد در ایام کرونا و دیگر شبکههای اجتماعی گامهای بزرگی برای ارتقا این سواد در دانش آموزان بردارند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود افزود: روابط عمومی دانشبنیان نیاز به مدیر دانشمحور و متخصص است که بر اساس فناوری پیشرفته کار میکند و توانایی آموزش با استفاده از دانش را دارد و این مهم نیاز بهپیش شرط دارد و یکی پارادایم روابط عمومی توسعه بخش تغییر کند و متأسفانه در کشور ما بیشتر روی تبلیغات است و از اصول بنیادی روابط عمومی برای توسعهسازمانی و ملی به دور است و علمی نیست.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: رویکرد روابط عمومی بایستی علمی باشد چراکه بزرگترین آسیب که هماکنون از آن رنجبرده میشود بهکارگیری افراد غیرمتخصص از مدیریت تا کارشناسان است.
وی تأکید کرد: نمیتوان دانشبنیان شد درحالیکه منابع علمی غیر معتبر داشته باشیم و باید پژوهش و تحقیق باشد و دراینبین بهکارگیری نخبههای ارتباطی لازم است.
وی در ادامه پژوهش محوری در زمینه پژوهشهای فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی را خواستار شد و افزود: هزینههای پژوهشی از سازمانها تأمین شود و مسئلههای ارتباطی سازمان حل شود.
وی ابراز داشت: روابط عمومی باید به پیشرفتهترین فناوریهای ارتباطی مجهز شوند و اگر وزیر آموزشوپرورش و مدیر ارتباطات وزارت بودجههای را در وزارت آموزشوپرورش برای سال بعد داشته باشد باید روابط عمومی با بالاترین اعتبار برای پیشرفته دستگاهها در نظر گرفته شود.
امام جمعه تبریز افزود: روابط عمومی در خدمت منابع اقتصادی و تجاری انجام میگیرد و تجاری کردن روابط عمومی در سایه دانشی شدن آن اجرا میشود.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حل مسائل ارتباطی و رسانهای سازمان از طریق نوآوری و خلاقیت و ایدههای تازه انجام گیرد.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در سازمانهای دانشبنیان کار بر اساس دانش است و شناسایی دانش و بهکارگیری آن مهم است نه تجربه.