تبلیغات شهری و المانهای محیطی ابزار قدرتمندی در جهت ترویج فرهنگ ترویج فرهنگ شهری است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این نشست با تاکید بر لزوم توجه دقیق به موضوعات فرهنگی در فضای اقتصادی و تبلیغاتی، از سازمان زیباسازی به عنوان مجموعه محوری در ترویج فرهنگ شهری نام برد و گفت: در کنار تلاش برای ارتقای کمی درآمدهای سازمانی، تلاش برای از بین نرفتن فضای فرهنگی محیط شهری بایستی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
حدادعادل افزود: در این خصوص اقدامات خوبی در دوره جدید انجام شده که مهمترین آن، تغییر ادبیات تابلوهای تبلیغاتی و استفاده از واژگان فارسی در این فضا است.
در این نشست، رضا صیادی ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در سازمان زیباسازی شهر تهران، ارتقای کیفی و کمی فعالیتهای فرهنگی این سازمان را یکی از اولویتهای اصلی دوره جدید عنوان کرد.