کتاب «گونه شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام» اثر سید محمد کاظمی قهفرخی به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۴۰۰ صفحه، همزمان با برپایی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران منتشر شد.
در فصل اول، ادبیات نظری موضوع بررسی شده و ضمن تعریف رسانه جدید، به چیستی آن و مؤلفهها و تحولات رسانههای جدید پرداخته شده است.
نویسنده در فصل دوم که به روش پژوهش اشاره دارد، روش جمع آوری داده ها، روش تحلیل داده ها، نمونه گیری و نوع شناسی مطالعات اینستاگرام و همچنین بهترین روش برای تحقیق اینستاگرام را تبیین کرده است.
در فصل سوم به یافتههای پژوهش پرداخته شده و به سه بخش خود (مدیریت خود، تحول خود سنتی، اخلاق سوژه)، مخاطب (تحول زمینه، فرهنگ بصری، فرازمینی شدن جامعه پذیری سوژه، نیازهای سیاستی سوژه، خودمحوری در بازنمایی، مجازی شدن رفتار سوژه) و حاضران (خودهای دینی، خودهای سیاسی، خود صنفی و خود اجتماعی) میپردازد.
سپس، در چهارمین و آخرین فصل این اثر نیز یافتههای پژوهش تحلیل و بررسی شده است. علاقهمندان جهت خرید اینترنتی این کتاب میتوانند به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir مراجعه کنند.