رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت : در یک ماهی که گذشت رسانه ملی برای تبیین ضرورت فرزندآوری به طور جدی به میدان آمد.
این نماینده مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درخصوص وظایفی که قانون جوانی جمعیت بر عهده صدا و سیما گذاشته است افزود: لازم است از رسانه ملی تشکر کنم. انصافاً یک ماه است که شبکه های مختلف ، معاونت سیاسی و بخشهای خبری بسیار خوب به میدان آمده اند.
امیرحسین بانکی پور دامه داد: تبلیغات بازرگانی صدا و سیما هم نسبت به گذشته خوب و مولفه فرزندآوری در آنها پر تکرار شده است .
رئیس کمیسیون جوانی جمعیت افزود: البته ما وظایفی برای صدا و سیما تعریف کرده ایم که هنوز نتیجه اش را ندیده ایم. مثلاً تعیین کرده بودیم ۱۰ درصد از مجموعه های تلویزیونی ، فیلم ها و پویانمایی های صدا و سیما باید در زمینه رشد و جوانی جمعیت تهیه شود. صدا و سیما باید گزارش کار بدهد که در قراردادهای جدیدی که بسته آیا به این منظور طراحی های جدید انجام شده است.
از نگاه این نماینده مجلس تا اینجای کار نهادها و وزارتخانه هایی که بالاترین امتیاز را در عمل به وظایفشان در قانون جوانی جمعیت می گیرند به لحاظ درگیر شدن با موضوع ، بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت بهداشت هستند.
بانکی پور همچنین تاکید کرد: معاونت استخدامی ریاست جمهوری بهتر از نهادهای دیگر عمل کرده و همه وظایف محول شده را بخوبی انجام داده است .