وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرای اعتراضات احتمالی شهروندان به دهک بندی یارانهای است.
به گفته موتورچی: علاوه بر سامانه حمایت، شماره تلفن گویای ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره کارشناسی ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ پاسخگوی شهروندان نیز است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون این را هم گفت: کسانی که از ابتدا یارانه نمیگرفتند، باید صبر کنند تا سامانه سازمان هدفمندسازی یارانهها راهاندازی شود و تقاضای خود را در آنجا ثبت کنند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه درباره علت اصلی بیشترین اعتراضات به دهک بندی یارانهها گفت:مشکل این است که حدود هشت میلیون نفر جامانده یارانه هستند که یا از ابتدا یارانه نمیگرفتند یا در سالهای قبل سرپرست خانوار با انصراف از یارانه موجب شدهاند که فرزندان خانواده نتوانند یارانه بگیرند و اکنون پس از تشکیل خانواده نمیتوانند جزو متقاضیان یارانه باشند و یا فرزندان آنها که به دنیا میآیند به دلیل انصراف پدر خانواده از دریافت یارانه جا ماندهاند.
موتورچی همچنین با تاکید بر اقدامات انجام شده برای ارتقاء سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدا اجرای طرح اصلاح یارانهها تاکنون چندین بار سامانه حمایت وزارت رفاه بهروز رسانی و ارتقا ظرفیت داده شده و پهنای باند آن چندین بار افزایش یافته است. همچنین تغییراتی در این سامانه جهت تسهیل امور مردم اعمال شده است.