عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه تداوم فعالیت سامانههای ارتباطی شهرداری نیازمند پشتوانه اجرایی است، گفت: بسیاری از مردم یزد هیچ آشنایی با ۱۳۷ و شهربین ندارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فخرالسادات خامسی در نشست کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: لازم است که به شهردار و مدیران ارشد شهرداری تفهمیم موضوع در ارتباط با سامانههای ارتباط مردمی و هوشمندسازی آن انجام شود و مدیران به خوبی مطلع باشند که قرار است بخشی از ارزیابی فعالیت آنها در این حوزه انجام شود.
وی افزود: اهمیت سامانههای ارتباطی از جمله شهربین و ۱۳۷ برای مدیران شهرداری به حدی باشد که عمل به آن را در اولویت قرار دهند.
خامسی تصریح کرد: یکی از مباحث بسیار مهم در ارتباط با این موضوع، پشتوانه اجرایی به درخواستهای مردمی است که حتما باید برای آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.
عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ظرفیتهای مختلفی در حوزه مشارکتهای بیرونی وجود دارد که علاوه بر ۱۳۷ و شهربین میتوان به نظام پیشنهادات و شهروند سپاری اشاره کرد که باید جلوی پراکنده کاری آنها گرفته شود و هماهنگی لازم در میان این بخشها ایجاد شود.
وی اظهار داشت: در حوزه راههای تقویت اطلاع رسانی مردمی هم لازم است اقدامات لازم انجام شود و اگر قرار است که روابط عمومی نظارت کلی بر سامانههای ارتباطی را برعهده بگیرد، در این زمینه هم فعالیت کند.
خامسی با بیان اینکه اکثر مردم از وجود سامانههایی از جمله ۱۳۷ اطلاع ندارند، گفت: در این حوزه باید ریشه یابی انجام شود که دلیل عدم آشنایی مردم با چنین سامانههایی که هزینههای زیادی هم برای آن انجام شده چیست؟
عضو شورای شهر خواستار معرفی بیشتر برنامههای رویدادمحور این سامانه به مردم شد و افزود: علاوه بر این لازم است که یک سری برنامههای تفهیمی و توجیهی برای مدیران شهرداری از سوی روابط عمومی انجام شود و از سامانههای موجود که بهرهمند از تکنولوژیهای روز است بیشتر استفاده شود.