وزیر آموزش و پرورش خودکنترلی را در پیشگیری از اعتیاد مهم دانست و گفت: باید برای دانشآموزان برنامهریزی داشته باشیم و آنها را در مسیر یادگیری قرار دهیم.
وی افزود: باید برای تربیت دانشآموز برنامهریزی مدونی صورت گیرد تا بتوان دانش آموز را در مسیر یادگیری قرار داد؛ باید بتوان کلاسهای درس را دانشآموز محور کرد، این امر امروزه معلممحور است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین موضوع اصلی این است که بتوانیم نظام آموزشی را به نظام تربیتی تغییر دهیم؛ در نظام آموزشی صرفاً به دانشآموز یاد میدهیم، اما دانشآموزی که یاد گرفت و شغلی نداشته باشد، به آسیبهای اجتماعی روی میآورد؛ ما با کمک سند تحول بنیادین، مراکز تربیتی و هنرستانها را به مراکز نوآوری و خلاق تبدیل کردیم.
نوری بیان داشت: برای پیشگیری از مواد مخدر باید فرد را از بُعد روانشناختی و جامعه شناختی شناسایی کنیم.
وی تصریح کرد: باید نظام مهندسی را به نظام برنامهریزی تبدیل کنیم و در مناطق پرخطر نیز، هدف همین است که خلاقیت ایجاد کنیم؛ لذا ۴۰۰ محله را در نظر گرفتیم که موضوع فرهنگی در آن دیده شده است.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: حضور خیرین میتواند مشکلات اجتماعی را برطرف کند؛ خیرین میتوانند واسطه خوبی بین حاکمیت و مردم آسیبدیده باشند.
نوری در پایان گفت: با استعدادیابی به راحتی میتوانیم مسائل خودکنترلی را دریابیم که در پیشگیری از استفاده از مواد مخدر موثر است.