دوره جدید مدیریت شهری و ترمیم و نوسازی شهر تهران با هدف رفاه حال همه شهروندان در حال بهسازی است.
وی درمورد توسعه محور بودن این طرح اظهارداشت: در این طرح قصد داریم فعالیتها را فقط توسعهمحور ببینیم، رویکرد دیگر این است که مدیریت، پروژههای نیمهتمام را در جهت توسعه و تکمیل زیرساختهای شهری اجرا کنیم.
شعبانی در ادامه به اصلاح تقاطعها اشاره کرد و گفت: ما حدود ۴۳۰ تقاطع بزرگراهی در تهران داریم. از این تعداد ۹۸ تقاطع ناقص است. نقایص تقاطعهای بزرگراهی تهران در حال حاضر باعث شده مردم ۷۸۰ کیلومتر راه را بیشتر از حدی که باید، طی کنند اگر این تقاطعها اصلاح شود، ۷۸۰ کیلومتر مسیر تحمیل شده به شهروندان به ۵۷ کیلومتر کاهش مییابد. این یعنی دست کم ۲۰۰ میلیون لیتر صرفهجویی سالانه در مصرف بنزین، در سال جاری برنامه داریم که ۱۸ مورد از ۹۸ تقاطع ذکر شده را اصلاح کنیم. این ۱۸ اصلاح، ١١۵ کیلومتر پیمایش شهروندان را تبدیل به هشت و نیم کیلومتر خواهد کرد.
وی همچنین درمورد مهمترین دغدغههای فراگیر و مهم شهروندان یعنی آسفالت معابر، خیابانها و بزرگراهها که باعث تصادفات بسیاری شده است بیان کرد:
تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۱ چیزی حدود ۶۳ هزار تن آسفالت در مناطق مختلف ریختیم. در سال ۱۴۰۰، این رقم ۳۴ هزار تن بوده یعنی ما ۳۷ درصد افزایش داشتیم. البته این افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۶۱ درصد بوده است. همین روند باید تداوم یابد. فکر میکنم مردم هم این افزایش تولید و توزیع آسفالت در سطح شهر را در ماههای اخیر احساس میکنند. در ضمن تلاش داریم که تمرکز بر بهسازی معابر جنوب تهران باشد تا شهروندان در این نقاط احساس رضایت بیشتری کنند.
میخواستم ضمن تشکر از معاون محترم فنی و عمرانی خواهش کنم در بیان اعداد و ارقام کمی بیشتر دقت کنند. 15% مساحت 715 کیلومتر مربع :0.15*715000*715000= 76683750یعنی حدود 77 میلیون متر مربع نه 110 میلیون متر مربع.
ضمنا در همین گزارش در ابتدای آن مساحت تهران 730 کیلومتر مربع عنوان شده در حالی که مساحت تهران بر اساس آخرین آمار 780 کیلومتر مربع است.