نمایندگان شرکت ملی پست به ناشران توصیه کردند، الگوی جدید برگزاری نمایشگاه مانع از تاخیر آمادهسازی سفارشهای آنلاین نشود.
به گزارش خبرگزاری صد1 و سیما نمایندگان شرکت ملی پست در نشست برنامههای این شرکت برای سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به ناشران توصیه کردند، الگوی جدید برگزاری نمایشگاه مانع از تاخیر آمادهسازی سفارشهای آنلاین نشود.
نمایندگان شرکت ملی پست،تاکید کردند: ازجمله تمهیدات اندیشیده شده برای این دوره ارتقاء کیفی زیرساختی سامانه پست کتاب و افزایش شعب منتخب برای مدیریت دقیقتر دریافت بستههای کتاب از ناشران است.
مدیرکل بازاریابی و توسعه کسبوکار شرکت ملی پست در این نشست ،در پاسخ به اینکه شرکت ملی پست برای برگزاری این دوره از نمایشگاه بین اللمللی کتاب چه اقداماتی انجام داده است گفت :این نمایشگاه در شش ماه نخست سال یعنی دوره کاری سبکتر شرکت ملی پست برنامهریزی شده؛ علاوهبراین تجربه حضور در دو نمایشگاه مجازی زمینه ساز افزایش کیفیت ارائه خدمات است.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران شرکت ملی پست نیز ، در پاسخ به اینکه چند غرفه در مصلا و چند واحد سیار درسطح شهر برای جمعآوری مرسولهها پیشبینی شده است تصریح کرد :حداکثر سه غرفه در مصلا پیشبینی شده است؛ علاوه براین مطابق با دو نمایشگاه مجازی برای استقرار واحدهای سیار نیز آمادگی وجود دارد تعداد این واحدها با هماهنگی مجری برگزاری نمایشگاه نهایی خواهد شد.
وطن پرست در پاسخ به سوال اینکه برای پیشگیری از آسیبدیدگی بستههای خرید مخاطبان نمایشگاه کتاب چه تمهیداتی اندیشیده شده است گفت :استاندارد لفافبندی در قالب دستورالعمل ویژه شرکت ملی پست، ابلاغ خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه براساس آمار، وضعیت جمعآوری و توزیع مرسولههای نمایشگاه در دومین نمایشگاه مجازی کتاب ارتقا پیدا کرده بود که رضایت دوستانمان در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران را نیز بهدنبال داشت.
وی افزود: با نهایی شدن این امکان، درج کد پستی بسیار با اهمیت و جزو الزامات شرکت ملی پست خواهد شد؛ چراکه در توزیع مرسولات کمک قابل توجهی محسوب میشود. تجزیه براساس مراکز استانها انجام میشود و اگر کد پستی دقیق درج شود امکان توزیع مرسولات در نواحی شهر نیز فراهم خواهد شد؛ بنابراین با درج کد پستی، بهطور خودکار نشانی مقصد مرسوله نیز نمایش داده میشود تا کاربر سامانه نمایشگاه مجازی از صحت کد پستی مطمئن و فرآیند خرید را تکمیل کند. موضوع دیگر اینکه در تلاش هستیم ابزارهای دسترسی به کد پستی را برای مخاطبان نمایشگاه مجازی فراهم کنیم؛ ازجمله موقعیتیابی براساس نقشه.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران شرکت ملی پست گفت: ناشران توجه داشته باشند که ترافیک نمایشگاه باید در طول ۱۰ روز پخش شود؛ چراکه اگر فرآیند آمادهسازی، تحویل و توزیع به بعد از نمایشگاه موکول شود، شرکت ملی پست با توجه به زیرساختهای موجود، توان پاسخگویی نخواهد داشت؛ علاوهبراین همانطور که گفتم، مخاطبان نیز ناراضی خواهند شد؛ بنابراین تاکید داریم، بعد از مهلت ۷۲ ساعته شرکت ملی پست بستههای نمایشگاهی را تحویل نخواهد گرفت.
وی افزود: شرکت ملی پست براساس تعهد به مردم و خانه کتاب و ادبیات ایران، واحدادهای سیار و شعب در طول برگزاری نمایشگاه فعال خواهند شد که هزینه قابل توجهی را ایجاد میکند؛ بنابراین از ناشران تقاضا داریم، بعد از ۷۲ ساعت از پایان نمایشگاه به تحویل سفارشها اقدام کنند. یکی از تمهیدات شرکت ملی پست برای سیوسومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، دو شعبه پستی شهید یوسفیان و شمالغرب تهران در اختیار ناشران است. با توجه به الگوی جدید برگزاری نمایشگاه، شرکت ملی پست برای ارائه خدمات به دنبال افزایش میزان مرسولات آمادگی کامل دارد.
سیوسومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشتماه برگزار میشود. بزرگترین رویداد فرهنگی کشور نخستینبار براساس الگوی جدید در دو بخش فیزیکی و مجازی، میزبان کتابدوستان خواهد شد.