رقابت ۴۶ ایده و استارتاپ اجتماعی مروج ازدواج در قالب دومین رویداد ملی کار آفرینی اجتماعی با رویکرد ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در مشهد مقدس پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهدگفت:از ۴۶ ایده بررسی شده ۱۱ ایده برگزیده در دو روز گذشته با همراهی مربیان و متخصصان کسب و کار و همچنین روانشناسان و جامعه شناسان و متخصصان مسائل خانواده بررسی شد.
سید محسن اصغری نکاح با اشاره به معرفی چهار ایده برتر کشوری در حوزه ازدواج آسان در مراسم اختتامیه گفت:نمایندگانی از وزارت علوم، وزارت کشور و شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ایده های برتر را بررسی کردند تا اگر قابل پیاده سازی در کشور باشد از آنها حمایت کنند.
وی گفت:نخستین رویداد ملی کار آفرینی اجتماعی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد ۲ سال قبل با محوریت رفع آسیبهای اجتماعی برگزار شد اما رویداد ایده پردازی کنونی با رویکرد ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بوده است.
مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی ادامه داد: مقدمات برپایی این رویداد ایده پردازی از دی پارسال فراهم و ۴۶ ایده از ۲۴ دانشگاه کشور به این همایش ارسال شد، ایده پردازان این رویداد دانشجویان کارشناسی تا اساتید دانشگاه و متخصصان دانشگاهی هستند.
اصغری گفت:مشاوره ازدواج به ناشنوایان و خانواده آنها و بازی رایانه ای ویژه بانوان و خانواده با محوریت مشاوره و آشنایی های پیش از ازدواج از ایده های برتر بود.
مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی گفت:در این جلسات افراد ایده های خود را مطرح کردند تا پس از ارزیابی در یک فرآیند کارشناسی تکمیل و به حامیان معرفی و تبدیل به یک کسب و کار بشود.
دومین رویداد ملی کار آفرینی اجتماعی به میزبانی دانشگاه فردوسی و با رویکرد ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده با حضور ۱۰۰ فعال دانشگاهی و داور حوزه استارآپ های کارآفرینی سراسر کشور از ۱۴ اردیبهشت در مشهد مقدس آغاز شد.