سخنگوی اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری از سن بالای ناوگان حمل و نقل جادهای درکشور خبرداد و گفت: واردات اتوبوس برای ناوگان مسافری ضرورت دارد.
وی قیمت بالای لوازم یدکی و لاستیک را از دیگر مشکلات عمده رانندگان عنوان کردو افزود: قیمت لاستیک طی 10 سال گذشته از کانال یک میلیون تومان، اکنون به بالای 30 میلیون تومان رسیده است که بیش از توان رانندگان است.
عامری با اعلام اینکه رانندگان به دلیل هزینه های بالا، از قطعات مصرفی اتوبوس های خودبیش از حد استاندارد استفاده می کنند، گفت: همین موضوع ایمنی سفرهای جاده ای را کاهش داده است.
سخنگوی اتحادیه شرکت های تعاونی افزود: تسهیلات 500 میلیون تومانی، جوابگوی نیاز رانندگان برای خرید اتوبوس 9 میلیاردی نیست و لذا لازم است که مسئولان مربوطه برای این موضوع تدبیری کنند.
وی در ادامه بابیان اینکه دربسیاری ازکشورهای دنیا دولت ها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل تا 80 درصد قیمت ناوگان تسهیلات کم بهره پرداخت می کنند، افزود: دریافت تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در ایران، حتی با سود 20 درصد هم دشوار است.
عامری صدور مجوز برای واردات اتوبوس های دست دوم به کشور را یکی از راهکارهای عملیاتی برای نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای در ایران دانست وگفت: خودروهای دست دوم برخی از شرکت های معتبر خارجی کیفت مناسبی دارند و در مواردی از ماشین های تولید داخل بهتر است.