معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از دستور مستقیم شهردار پایتخت برای جذب ۴۵۰ راننده در شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داد و افزود: درحال حاضر ۲۰۰ راننده جذب شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید مجتبی شفیعی همچنین درباره علت افزایش سرفاصله زمانی اتوبوسهای شرکت واحد به ویژه خطوط سامانه تندرو اتوبوسرانی شهر تهران، توضیح داد: یکی از علتهای افزایش سرفاصله زمانی اتوبوسها مربوط به بازنشسته شدن تعداد قابل توجهی از رانندگان شرکت واحد است. براساس قوانین جاری، رانندگان با رسیدن موعد زمان بازنشستگی میتوانند از فرصت خود استفاده کنند؛ همین امر سبب شد تا تعداد قابل توجهی از رانندگان پیش از پایان سال ۱۴۰۰، بازنشسته شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد: خروج ۳۰۰ راننده در پایان سال ۱۴۰۰، سبب شد تا فشاری مضاعف بر شرکت واحد تحمیل شود. البته شرکت واحد تمام توان خود را بکارگرفت تا از ظرفیت موجود، حداکثر بهره وری را داشته باشد.
شفیعی ضمن اشاره به برنامه ریزی برای اجرای اقدامی فوری و در کوتاه مدت به منظور حل این مشکل، گفت: درحال حاضر از روشهای غیرمعمول طولانی، برای کاهش سرفاصله زمانی اتوبوسها استفاده نمیشود بلکه برنامههای کوتاه مدتی مدنظر است که تا قبل از جذب راننده، اجرا خواهد شد.
وی در ادامه اعلام کرد: شهردار تهران دستور جذب ۴۵۰ راننده را صادر کرده بود که درحال حاضر حدود ۲۰۰ راننده جذب و بکارگیری شده است. البته تعداد رانندگان در مجوز باید افزایش یابد و به صورت مستمر تمدید شود.
ساماندهی رانندگان و تأمین نیروی انسانی از اولویتهای قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک
به گفته معاون شهردار تهران؛ به غیر از برنامه جذب راننده، قرار است که تأمین نیرو از طریق شرکتهای خصوصی صورت گیرد تا به زودی در روزهای آینده خلاء موجود جبران شود.
شفیعی درباره جذب ۲۵۰ راننده باقی مانده از مجوز شهردار تهران، گفت: این تعداد درحال فرآیند جذب هستند و تا نیمه نخست امسال حتماً جذب خواهند شد.
شفیعی در ادامه عنوان کرد: اتوبوسهای جدیدی که تحویل گرفته خواهند شد نیز نیاز به راننده دارند. یکی از اولویتهای قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک، ساماندهی و تأمین نیروی انسانی به ویژه راننده است.
به گفته وی؛ بخشی از رانندههای مورد نیاز از طریق مجوزهای شهرداری تهران جذب خواهد شد و بخش دیگر از طریق واگذاری به بخش خصوصی تأمین میشوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: باتوجه به واگذاری بخشی از ناوگان به بخش خصوصی، شهرداری وظیفه تأمین نیرو اتوبوسهای بخش خصوصی را ندارد، اما به هرحال تمام تلاش شهرداری بر تأمین نیروی مورد نیاز و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی است.