با امضای تفاهم نامه آموزش و پرورش و وزارت کشور مدارس دو هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور سر و سامان میگیرد.
آقای یوسف نوری افزود: هم اکنون از هر دو کلاس یک کلاس را خیرین مدرسه ساز میسازند و برکات این کار خیر در تربیت دانش آموزان مدرسه اثرگذار است.
وی تاکید کرد: ایجاد تولید و اشتغال در جامعه نیازمند تربیت دانش آموزان خلاق و نوآور است و در این باره باید به مناطق کم برخوردار توجه ویژه داشته باشیم.
آقای نوری گفت: طبق سند تحول آموزش و پرورش مدرسه کانون تربیتی هر محله است و مدارس مناطق کم برخوردار نیازمند امکانات آموزشی مناسب هستند.
وی از ایجاد قرارگاه ایجاد عدالت آموزشی در استانهای مختلف کشور خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و خیرین تغییرات خوبی را در آموزش دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: گروههایی برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل مشخص شده اند و قرار است این دانش آموزان با بازگشایی مدارس دوباره به مدرسه و تحصیل بازگردند.
جانشین وزیر کشور در طرح توسعه و تحول اجتماع محور نیز در این مراسم گفت: حمایت از اجرای توسعه و تحول آموزشی، پوشش حداکثری آموزش عمومی و بهبود کیفیت آموزشی در مناطق کم برخوردار از مفاد این تفاهم نامه است.
آقای آقامحمدی افزود: ارایه خدمات مشاورهای به خانوادههای ساکن در محلات کم برخوردار، توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس مناطق کم برخوردار و همچنین پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان این مناطق از اولویتهای اجرای این تفاهم نامه است.
وی گفت: ۴۰۰ محله کم برخوردار را در مرحله اول شناسایی کرده ایم که این طرح به طور ویژه در آنها اجرایی خواهد شد.
جانشین وزیر کشور شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه در مدت دو ماه تدوین و تفاهم نامه در مدت چهار سال اجرایی خواهد شد.
آقای آقامحمدی یادآور شد: تا خرداد امسال همه ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار را پوشش خواهیم داد و از معلمان برخوردار هر محله برای پوشش تحصیلی دانش آموزان کم برخوردار همان محله استفاده خواهد شد.