مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز ثبت سفارش و خرید کتابهای درسی دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتابهای درسی، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی آینده در همه دورهها، شامل عادی، استعدادهای درخشان و دانش آموزان با نیازهای ویژه آغاز شد.
محمود نقوی افزود:دانش آموزان از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com میتوانند کتب مقاطع تحصیلی خود را سفارش دهند.
با اشاره به ثبت سفارش دانش آموزان به دو شیوه فردی یا گروهی، گفت: در شیوه فردی، والدین دانشآموزان میتوانند با کدملی و سریال شناسنامه و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.
وی افزود: در شیوه گروهی نیز، مدیران مدارس از طریق سامانه سیدا به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی این سامانه مراجعه کرده و به صورت گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:والدین یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه، پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفهای و کاردانش و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی، تا ۲۱خرداد ماه اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی کنند.
نقوی افزود: ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانشآموزان پایه پیشدبستانی استثنایی، پایه اول دوره ابتدایی و پایه هفتم متوسطه اول پیشحرفهای استثنایی و دانشآموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفهای استثنایی از تاریخ پنجم تیر تا یازدهم شهریور ۱۴۰۱ امکان پذیر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پروش هیچ کتاب فروشی، مجاز به فروش کتابهای درسی نیست گفت: توزیع وسفارش کتاب از طریق سامانه برای قطع واسطهها و نیز قیمت پایین کتابها بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تاکنون از مجموع ۴۱ عنوان کتاب ابتدایی ۲۰ عنوان کتاب به استان ارسال شده است و در صورت ثبت سفارش مدارس و اولیا و تکمیل شدن کتب ابتدایی و توزیع کتب ابتدایی به مناطق از ۲۱خرداد آغاز خواهد شد.