دومین جشنواره رسانه و آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه و تابآوری شناختی افراد جامعه برگزار شد.
در این رویداد، بیش از 70 اثر توسط فعالان رسانهای و دانشجویان در 6 بخش رادیو، تلویزیون، مطبوعات، اینستاگرام، پادکست و دیگر شبکههای اجتماعی نظیر وبلاگ و آپارات در طول هفته آگاهی از مغز در این رسانهها منتشر شد.
با برگزاری این رویداد که پرورش شناختی کودکان در اولویت قرار داشت، تلاش شد محتواهای علمی تولید شده در زمینه دانش و عملکردهای مغز، به زبان ساده به جامعه منتقل شود تا آحاد مردم نسبت به ساختار و عملکردهای مغز آشنا شوند و در ارتقای توانمندیهای مغزی اقدام کنند.
نفرات برتر این دوره از جشنواره، بهزودی با حضور داوران متشکل از افراد متخصص در دو حوزه علوم شناختی و رسانه، با توجه به شاخصهای کیفیت علمی، فراگیری مخاطب و خلاقیت در ارائه محتوا انتخاب شده و به برگزیدگان در هر بخش، علاوه بر لوح تقدیر، جوایز نقدی نیز تعلق میگیرد.
نخستین جشنواره رسانه و آگاهی از مغز، دو سال قبل و در هفته آگاهی از مغز برگزار شد و طی آن، از شش نفر بهعنوان برگزیده در بخشهای مختلف تقدیر به عمل آمد.
هفته آگاهی از مغز برای هشتمینسال متوالی توسط ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی، اسفندماه امسال در کشور برگزار خواهد شد.