بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان مازندرانی، پس از تعطیلات نوروزی در مدارس حضور پیدا کردند.
دهقان با اشاره به اینکه زمینه و بستر لازم جهت بازگشت دانشآموزان به مدرسه از جهات مختلف بهویژه دریافت حداکثری واکسیناسیون از سوی معلمان و دانشآموزان فراهم شده است، افزود: جایگاه مدرسه بهعنوان محور توسعه کشور، کانون تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و در مدارس دانشآموزان، مهارتهای مختلفی همانند سواد با هم زیستن، برقراری تعامل و ارتباط مثبت با دیگران، نظم و انضباط، تجربیات جمعی، مشارکت فعالانه در رخدادها، رعایت اصول بهداشتی، تابآوری و موارد دیگر را بهخوبی درک و تجربه میکنند و در آنها درونی میشود.
معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین با تأکید بر این موضوع که مدرسه جایگاه ویژهای از نظر آموزشی و تربیتی دارد، خاطرنشان کرد: دستورالعمل ۱۲ بندی اخیر وزارت آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدارس در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ کاملا گویا است و مدیران مدارس استان مازندران شادابسازی مدارس و تسهیل در فرایند آموزش را جهت حضور صد در صدی دانشآموزان در دستور کار قرار دهند و از هرگونه شتابزدگی در عادیسازی فعالیتها و عادیانگاری دستورالعملها بپرهیزند.
دهقان خاطر نشان کرد: فقط دانش آموزانی که مبتلا به کرونا و یا دارای بیماریهای زمینهای هستند میتوانند با داشتن گواهی پزشک، به مدرسه نروند و بقیه دانش آموزان باید در مدرسه حاضر شوند.
به گفته وی همه دانش آموزان میتوانند با مراجعه به شبکه شاد از تدریس معلمان در دروس مختلف استفاده کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: با حضوری شدن مدارس، معلمان دیگر بصورت مجازی تدریس ندارند، اما از امسال روش تدریس معلمان نخبه در بستر شاد در فایلهای ۲۰ و ۳۰ دقیقهای طراحی شده تا دانش آموزان بتوانند از این تدریسها برای تقویت دروس خود استفاده کنند.