معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: موضوع ساماندهی منابع انسانی در همه مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور امسال با جدیت پیگیری شود.
وی ادامه داد: موضوع ساماندهی منابع انسانی در همه مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور امسال با جدیت پیگیری شود و چهارچوب و ساختار منسجمتر و متمرکزتری را به خود گیرد تا بشود در بهترین شرایط از همه ظرفیتهای نیروی انسانی در راه خدمت به کشور استفاده کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: جذب نیروی انسانی باید بر اساس راهبردی درست و حسب نیازهای تخصصی و حقیقی در وزارت بهداشت باشد و با توجه به اینکه کمبود منابع انسانی در بخشهای مختلف درمانی و بهداشتی کاملاً مشهود است، درخواست صدور مجوز ۱۰۰ هزار نیرو را به سازمان اداری و استخدامی ارسال کردهایم و امیدوارم با بخش عمده آن موافقت شود.
دکتر رحیمی با اشاره به اهمیت امنیت شغلی برای همه کارکنان وزارت بهداشت افزود: رهبر معظم انقلاب بر موضوع امنیت شغلی کارکنان نظام سلامت تأکید زیادی دارند و در این راستا باید تلاش کنیم که از اولویتهای وزارت بهداشت در حوزه منابع انسانی، تبدیل وضعیت کارکنان نظام سلامت باشد تا با آرامش خاطر به خدمت در کشور کوشا باشند.
وی ادامه داد: باید توازن را در توزیع منابع انسانی در کشور به حداکثر خود برسانیم و کمبود نیرو را در مناطق کم برخوردار کشور جبران کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه آموزش مدیران و کارکنان حوزه وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور باید با جدیت پیگیری شود، گفت: یکی از دغدغههای وزیر بهداشت، آموزش در حوزه پرسنلی است که باید برنامههایی مدون و بر مبنای نیاز روز مدیران و کارکنان تدوینشده و بهصورت دورهای در قالب دورههای تخصصی و عمومی در راستای افزایش سطح دانش شغلی آموزش داده شود.
دکتر رحیمی همچنین با اشاره به اهمیت ارزیابی، نظارت و پایش عملکرد کارکنان در وزارت بهداشت افزود: ماحصل همه نکات مدیریتی پایش عملکرد کارکنان بهصورت دورهای است که در این راستا باید ارزیابی و نظارت را بیشازپیش افزایش دهیم.
وی تأکید کرد: تعامل اداره کل منابع انسانی و مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری در وزارت بهداشت باید افزایش یابد، زیرا هر دو حوزه رابطه تنگاتنگی در ساماندهی منابع انسانی دارند و این موضوع باید در سرتاسر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور نهادینه شود و اطلاعات مابین هر دو حوزه در راستای بهبود عملکرد، رشد و تعالی سازمانی بهکارگیری شود.