استاندار تهران در مورد شعار سال تصریح کرد: تهران مرکز استقرار صنایع و تولیدات دانش بنیان محسوب میشود و از مجموع ۶ هزار مجوز تولید دانش بنیان ۳۵۰۰ مجوز مربوط به تهران است.
وی ادامه داد: مجموع انتصابات مدیریتی استان تهران بیش از ۱۰ سال جوانتر شده، چرا که کادر انقلاب باید از میان این جوانان ایجاد شود و در سطح فرمانداری ها، مدیران کل و روسای دستگاهها از ظرفیت جوانان استفاده شده است.
استاندار تهران همچنین در مورد شعار سال تصریح کرد: تهران مرکز استقرار صنایع و تولیدات دانش بنیان محسوب میشود و از مجموع ۶ هزار مجوز تولید دانش بنیان ۳۵۰۰ مجوز مربوط به تهران است.
وی ادامه داد: تمرکز جمعیتی، حضور ۲۰ درصدی صنایع در استان و گردش مالی بالا در تهران نوعی مزیت نسبی و منطقهای در حوزه تولیدات دانش بنیان ایجاد کرده است.
استاندار تهران تاکید کرد: ظرفیتهای خوبی در استان تهران داریم و اقدامات زیرساختی پیگیری شده در این راستا هزار هکتار به مجموعه پارک علم و فناوری پردیس اضافه شده، هچنین موافقت شد که دو شهرک علم و فناوری مشابه علم و فناوری پردیس در تهران پایهگذاری شود.
توضیحات استاندار تهران در مورد توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی در استان؛ از تامین اعتبار هزار میلیارد تومانی مترو پرند تا تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی مترو شرق تهران استاندار تهران وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی در استان را تشریح کرد.
محسن منصوری در مورد وضعیت حمل و نقل ریلی در استان اظهار داشت: از اولویتهای اساسی مجموعه دولت و همچنین استانداری توجه به ناوگان حمل و نقل بین شهری و ریلی است.
وی ادامه داد: مشکلاتی در استان تهران از جمله آلودگی هوا داریم که علل مختلفی دارد و یکی از دلایل آن فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل است، به علاوه ۹ میلیون جمعیت مستقر و ۱۴ میلیون جمعیت شناور در استان داریم که این مهم توسعه حمل و نقل ریلی را ضروری میسازد
استاندار تهران تصریح کرد: ده سال از شروع به کار مترو پرند میگذرد که به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و با مدیریت استانی این موضوع حل شد، بدین گونه که زمینی را تغییر کاربری دادیم و ارزش افزوده هزار میلیاردی ایجاد و در اختیار شهرداری قرار گرفت تا ما به ازای آن مترو پیگیری شود.
منصوری سپس گفت: در مورد مترو شرق که شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا را پشتیبانی میکند، ۱۷ سال از زمان آغاز به کار مترو میگذرد که ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داشت که بخشی از منابع اواخر اسفندماه به حساب شرکت راهآهن واریز شد و مابقی اعتبارات در قالب سفر رئیسجمهور پیشبینی شده است.
وی افزود: در غرب استان تهران و شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد که شهرستانهای پرجمعیت هستند کار قدری عقبتر است و مقرر شد شهرداریهای هفتگانه شرکت مشترک را تاسیس کنند و در قالب کنسرسیوم پروژه مترو غرب تهران پیگیری شود.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: پروژه دیگر مترو اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان میباشد که هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و از محل تهاتر نفت اعتبار آن تامین شد.
منصوری همچنین بیان کرد: مترو پردیس ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و با توجه به اینکه به حفاری، تونل و اقدامات مختلف نیاز دارد به موازات پیگیری میشود.