مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از اعلام و ثبت بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی مربوط به تاسیسات گردشگری از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ همچنین ۹ مورد تذکر و اعزام تیمهای رسیدگی برای بررسی میدانی، خبر داد.
او ادامه داد: در ۲۵ روز نخست اسفندماه بیش از ۱۶۰۰ تذکر، ۳۹۲ اخطار و ۴۳ مورد تعلیق همچنین ۲۲ مورد تعطیلی تاسیسات گردشگری انجام شده است.
نقیزاده به گزارشهای دو روز نخست، اشاره کرد و افزود: ۲۶ و ۲۷ اسفندماه بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده است که این موارد اعلامی به دستگاهها و اعضای ذیربط ستاد خدمات سفر یا ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استانها منعکس شده است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، افزود: بررسی و رسیدگیهای انجام شده منجر به اعلام ۹ مورد تذکر به تاسیسات گردشگری شده است.
نقیزاده با اشاره به اینکه امسال با رویکردی متفاوت نسبت به نظارت بر فرآیند ارائه خدمات از سوی تاسیسات گردشگری اقدام شده است، تصریح کرد: این اقدام ادارهکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری در راستای تامین حقوق گردشگران و مسافران در ایام نوروز همچنین فراهم کردن سفری ایمن و مطمئن در بهرهمندی از تاسیسات و امکانات گردشگری کشور انجام گرفته است.
او ادامه داد: اقدام نظارتی با اهتمام بر بازدیدهای میدانی تیمهای تخصصی در قالب عزیمت به محورهای مختلف کشور اجرا میشود و ناظران ستادی به صورت نامحسوس و بدون اعلام قبلی از مراکز بازدید میکنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نارسایی مراتب را با هماهنگی مسئولان ذیربط استانی رسیدگی و اعمال مقررات لازم را انجام میدهند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، ادامه داد: در همین ارتباط شکایات اعلام شده به سامانه ۰۹۶۲۹ و سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات و سایر شیوههای واصله در کمیته نظارت ستاد خدمات سفر بررسی و در صورت لزوم با ارجاع شکایت به کارشناسان اعزامی یا ناظران استانی مراتب حداکثر در یک هفته بررسی و نتیجه آن به شاکی اعلام میشود.
نقیزاده در پایان تاکید کرد: مسافران موضوعهای خود از جمله نظر، پیشنهاد و شکایتها، همچنین اعلام تشویق و قدردانی خود از عوامل دخیل در امر خدماترسانی سفر را با ثبت در سامانه ۰۹۶۲۹ به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگریِ معاونت گردشگری این وزارتخانه اعلام و از طریق دریافت کد پیگیری نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.