نخستین جشنواره و همایش تجلیل از نشانهای محبوب و کارآفرینان حوزه کسب و کار با معرفی سه نشان در جزیره کیش به کار خود پایان داد.
سرپرست شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در این مراسم با بیان اینکه کار آفرینان با پذیرش ریسک اقتصادی؛ کسب و کار خود را آغاز میکنند تا از ایدههای نو به عنوان یک فرصت استفاده کنند، گفت: شناسایی فرصتها یکی از ویژگیهای کار آفرینی محسوب میشود و باید نیاز، انتظارات و امتیازات مربوط به مشتری شناسایی شود.
علیرضا ابراهیم پور تصریح کرد: مهارتهای ارتباطی لازمه كسب رضایتمندی مشتری و تاثیرگذار در حوزه سرمایههای انسانی و مدیریت صحیح با رویکرد ویژه به مشتری است.
وی توجه به نیاز مشتریان، تیپهای شخصیتی، زبان بدن، اصول و فنون مذاکره و ارائه خدمت با روشهای متنوع را از مهارتهای ارتباطی در حوزههای کسب و کار برشمرد و افزود: مطالعات نشان میدهد ۵۰ درصد آن چیزی که در ذهن داریم از طریق صحبت انتقال داده نمیشود و باید به علم زبان بدن آشنا باشیم.
سرپرست شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تاکید کرد: با سرلوحه قرار دادن مشتری مداری و مشتری محوری در کارهای خود میتوانیم بهترین خدمات در راستای جلب رضایتمندی مشتری را ارائه دهیم.
سرپرست موسسه علوم و فنون کیش نيز در خصوص رفتار شناسی و رضایتمندی مشتری، اظهار داشت: یکی از اصطلاحات اشتباه در جامعه "مشتری بالقوه" است در صورتی که اگر فرایند مشتری طی نشود، مخاطب محسوب میشود.
نظری افزود: اگر موفق نشدیم مخاطب خود را به مشتری تبدیل کنیم باید مجموعه "مستعد و مبلغین" خود را به صد برسانیم از این رو برای این که مشتریان خود را افزایش دهیم باید نسبت به بازاریابی، بازارداری و بازار کاهی بدون این که آسیبی به برند وارد شود اقدام کنیم.
وی مشتری مداری را به عنوان زیرساختهایی معرفی کرد که مشتری به درخواستهای منطقی خود میرسد و جلب رضایتمندی با تامین نیازهای مشتری تحقق مییابد.