ثبت سفارش و خرید کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از روز ۲۸ فروردین آغاز میشود.
به گزارش خبرگزرای صداوسیمای کرمان، رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت:مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
در شیوه فردی والدین دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانشآموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و بهصورت جمعی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
مرتضی اثنی عشری افزود: در راستای توسعه دولت الکترونیک و بهمنظور تسهیل دسترسی دانش-آموزان به کتاب¬های درسی، نظارت نظاممند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب¬های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در همه دورهها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش¬آموزان با نیازهای ویژه به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.
وی گفت:والدین یا مدیران مدارسِ دانشآموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی، از روز ۲۸ فروردین تا ۲۱خرداد اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ثبتنام و سفارش بسته آموزشی دانشآموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیشحرفهای استثنایی و دانشآموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفهای استثنایی از تاریخ ۵ تیر تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱صورت خواهد گرفت.
مرتضی اثنی عشری خاطر نشان کرد: در برخی از موارد ممکن است دانشآموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، برای اصلاح سفارش قبلی خود میتواند پس از ثبتنام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ ۱۲تیر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ اقدام کنند..