معاون آموزش ابتدایی آموزشوپرورش چهارمحالوبختیاری از تلاش برای گذر از بحرانهای شیوع ویروس کرونا در زمینه تعلیم و تربیت خبر داد.
وی افزود: پایین آمدن سطح سواد دانشآموزان، از بین رفتن زمان آموزش، کاهش تعامل معلم و دانشآموزان و تعامل دانشآموزان با یکدیگر از جمله مصادیق افت پنهان تحصیلی در بین دانشآموزان است، عموما در آموزش مجازی دانشآموزان مهارتهای لازم را کسب نمیکنند، در کلاس حضوری دانشآموزان به یکدیگر کمک میکنند تا درس را بهتر یاد بگیرند.
محمدی با اشاره بر اینکه در آموزش مجازی نمیتوان آموزش را مدیریت کرد، گفت: این مسئله یک نسل را تهدید میکند، معلمان هم در آموزش نیمه حضوری با چالشهای بسیاری مواجه شدند، زیرا برای یک دانشآموزی که در کلاس درس حاضر میشود باید درس را ارائه دهد و سپس برای سایر دانشآموزان غایب هم به صورت مجازی مجدد درس را ارائه دهند.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: زحمت معلمان برای آموزش در ایام کرونا سه برابر شد، اما در نهایت خروجی در حد انتظار نیست، در بهترین حالت اگر نرمافزار، سختافزار و زیرساخت فراهم باشد، حداکثر ۵۰ درصد آموزش موثر است.
محمدی تاکید کرد: آموزش غیرحضوری یک اجبار است نه انتخاب، اما تلاش میکنیم که این اجبار را به نحو احسن انجام دهیم.