فاطمی امین از ثبت ماهانه ۲۵۰۰ شکایت از کسب و کارهای اینترنتی خبرداد و گفت: با راهاندازی سامانه هوشمند، رسیدگی به شکایات سریعتر انجام میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از شاتا، سیدرضا فاطمیامین در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR) در جمع خبرنگاران؛ افزود: این سامانه برای رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی به صورت داوری جمعی و برخط است.
وی راهاندازی این سامانه به آدرس: https://cppo.mimt.gov.ir را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم فروش و مبادلات الکترونیکی به شدت رو به افزایش است، راهاندازی این سامانه یک ضرورت بود.
وزیر صمت از ثبت ماهیانه ۲ هزار و ۵۰۰ شکایت از کسبوکارهای اینترنتی خبر داد و گفت: با راهاندازی این سامانه هوشمند، رسیدگی به اینگونه شکایتها در مدت زمان کوتاهتری انجام میشود.
فاطمیامین با بیان اینکه این سامانه الزامات بسیار محکمی دارد، تأکید کرد: سامانه برخط (CODR) بیشتر نقش بازدارندگی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی خواهد داشت و این سامانه در رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی که برای ما بسیار مهم است، تأثیر زیادی دارد.
گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی و داوری جمعی بر خط (codr) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رونمایی شد.