معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: مدارس از ارائه تکالیفی غیر از چارچوب عید و هنر و داستان خودداری کنند.
حکیم زاده افزود: تا قبل از سال ۹۷ پیک شادی به عنوان تکلیف عید دانش آموزان بود که اغلب خانوادهها را به جای دانش آموزان درگیر خود میکرد و هدفی که برای تمرین و یادگیری مورد نظر بود از این طریق محقق نمیشد.
وی ادامه داد: از سال ۹۷ برنامه عید و داستان که یکی از اهداف آن انس با کتاب و کتابخوانی جایگزین پیک شادی شد.
معاون ابتدایی وزیر از دیگر اهداف عید و داستان را ارتقای مهارتهای سواد پایه که شامل مهارت خواندن، نوشتن، درک مطلب و تقویت مهارت روایتگری است عنوان کرد و گفت: آثار ارزشمندی توسط بچهها خلق شده است که نشان دهنده قدرت تخیل بالای آنها بود؛ همچنین شنیدن قصههای مادربزرگها و پدربزرگها باعث تقویت ارتباط بین نسلی میشود و زمینه را برای ارتباط موثر با بزرگسالان فراهم میکند.
حکیم زاده ضمن تاکید بر لزوم تقویت ساحت هنری و زیبایی شناختی که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است افزود: از پارسال فعالیتهای خلاقانه هنری هم به این برنامه اضافه شده است و این برنامه با عنوان عید و هنر و داستان پیگیری میشود.
معاون وزیر با بیان اینکه در فعالیتهای هنری بچهها میتوانند نقاشی بکشند، عکس بگیرند و یا فیلم بسازند گفت: موضوع فعالیتهای هنری، زندگی با کرونا و بدون کرونا، میخواهم به مدرسه برگردم و همه کودکان باید مدرسه داشته باشند با هدف تقویت خلاقیت و به تصویر کشیدن احساسات در کودکان و نیز تشویق به کار خیر مدرسه سازی است.
وی با استناد به ارائه پیامهای تربیتی از طریق نقل قصه و روایت در قرآن افزود: بستر داستان بستری متناسب با اقتضائات دوران کودکی است و بچهها از این طریق میتوانند بهترین پیامهای تربیتی را دریافت کنند.
وی در پایان ضمن آرزوی سالی سرشار از برکت و سلامتی برای همه مردم ایران خصوصا کودکان ابراز امیدواری کرد که: فرصت خوب عید با انجام دادن این فعالیتهای جذاب و شیرین، برای بچهها به یادماندنی و خاطره انگیزتر شود و از خانوادهها و مدارس خواست که به این چارچوبها پایبند باشند و تکالیف اضافه به بچهها محول نکنند.