معاون آموزشی وزیر علوم: برنامهریزی در دانشگاهها باید به گونهای باشد که امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار شود.
وی افزود: برنامهریزی در دانشگاهها باید به گونهای باشد که امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار شود؛ در این راستا میتوان بازه امتحانات را طولانی کنیم و یا به با بهرهمندی از امکانات سایر دانشگاهها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات دیگر هماهنگی انجام گیرد که دانشجویان غیر بومی در نزدیکترین محل زندگی امتحان دهند.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاهها همواره مورد تأکید وزیر علوم بوده است گفت: باید برای این موضوع برنامه داشته باشیم تا شاهد حضور همه اعضای هیئت علمی در دانشگاهها باشیم.
وی درباره کلاسهای عملی و برگزاری کارگاهها و آزمایشگاهها در دانشگاهها افزود: مقرر شده است بخش عمدهای از این کارگاهها و کلاسها را به صورت حضوری در این ترم برگزار کنیم، البته میتوان این امر را به صورت فشرده نیز برگزار کرد.
خاکیصدیق با بیان اینکه نتایج ارزیابی عملکرد آموزش الکترونیکی و دستهبندی دانشگاهها انجام شده است و به زودی اعلام خواهد شد، گفت: با توجه به مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، مبنای پذیرش دانشجویان الکترونیکی در سالهای بعد این ارزیابی خواهد بود.
وی با اشاره به گزارش عملکرد آموزشی دانشگاهها در دوران همهگیری کرونا افزود: تعداد کلاسهای برخط در مقاطع مختلف تحصیلی در چهار نیم سال اخیر نشان از افزایش این کلاسها دارد و خوشبختانه دانشجویان بیشتر توانستند از این نوع آموزش بهرهمند شوند.
معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: تعداد دانشجویانی که به دلایل متاثر از بیماری کرونا نیمسال تحصیلی خود را با مجوز دانشگاه حذف کردهاند نیز روندی کاهشی داشته است؛ البته با انجام واکسیناسیون انتظار داریم که این آمار کمتر شود.
وی افزود: ورود به بحث آموزش الکترونیکی همواره دشوار بوده است، چرا که بسیاری از دانشگاهها زیرساختهای لازم را نداشتند که البته با تلاشهای اعضای هیئت علمی برای برگزاری کلاسها و کارشناسان دانشگاهها در حوزه آموزش و IT توانستند شرایطی فراهم کنند که کلاسها به صورت برخط برگزار شود.
خاکی صدیق در پایان سخنان خود با بیان اینکه برگشت به آموزش حضوری پیچیدگیهای خاص خود را دارد اظهار امیدواری کرد: با همت رؤسای دانشگاهها و تلاش اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاهها، ازسرگیری آموزش حضوری موفقیتآمیز باشد؛ البته منظور بازگشت به آموزش حضوری همانند سال ۱۳۹۸ نیست بلکه بازگشت به آموزش به صورت ترکیبی و با کیفیت بالاتر است.