رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تدوین بسته آموزشی «مهارتهای زندگی» برای دانشآموزان چند معلولیتی خبر داد.
وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی، افزایش مهارت آموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه و برنامه ریزی لازم برای آموزش حرفهای به دانش آموزان استثنایی متناسب با توانمندیهای جسمی و ذهنی آن هاست.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: توسعه رشتههای مهارتی و ارائه دروس انتخابی به دانشآموزان، با هدف افزایش مهارت آموزی دانشآموزان استثنایی صورت گرفته است و در حال حاضر ۳۰ رشته در شاخه کاردانش و ۶ رشته در شاخه فنی و حرفهای ویژه گروه آسیب دیده شنوایی، ۳ رشته در شاخه کاردانش ویژه گروه آسیب دیده بینایی، ۱۰ رشته در شاخه کاردانش و ۲ رشته در شاخه فنی و حرفهای ویژه دانش آموزان معلول جسمی–حرکتی و ۳۶ رشته کاردانش خاص ویژه گروه کم توان ذهنی از رشتههای مهارتی موجود در آموزش و پرورش استثنایی است.
طریفی حسینی افزود: توسعه آموزشهای حرفهای با استفاده از توان و ظرفیتهای بخشهای دولتی و غیردولتی مانند تدوین استانداردهای شغلی با کمک سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور انجام شده است
وی در پایان تاکید کرد: بررسی رشتههای شاخه کاردانش و فنی و حرفهای در راستای هدایت تحصیلی و شغلی برای دانشآموزان استثنایی، متناسب با ویژگیهای آنها نیز از جمله موارد و موضوعات حائز اهمیت است که باید انجام شود.