وزیر آموزش و پرورش: مدارس شاهد یکی از دستاوردهای ارزشمند و از برکات جمهوری اسلامی است؛ لذا این نوع مدارس ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی گفت: ضروری است با افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس شاهد و در نظرگرفتن حق امتیاز برای دانش آموزان منسوبین خانوادههای شهدا و ایثارگران، شرایط پذیرش بیشتر این دانش آموزان را در مدارس شاهد فراهم کنیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: شهدا و ایثارگران سختیهای فراوانی را برای امنیت جامعه و حفظ ارزشها متحمل شدهاند، لذا در پذیرش خانوادههای آنها در این مدارس نباید سخت گیری کنیم.
وی ادامه داد: «مردمی کردن مدارس شاهد» و استفاده از مشارکتهای مردمی، باید در دستورکار این مدارس قرار گیرد تا اولیا بیش از پیش با مدرسه مرتبط شوند.
نوری بر تقویت رشتههای فنیوحرفهای در مدارس شاهد گفت: طبق سند تحول بنیادین، هر دانش آموز در دوران تحصیل، حداقل باید یک مهارت را بیاموزد، بنابراین در مناطق مستعد باید هنرستانهای فنیوحرفهای شاهد ایجاد شود.
وی با اشاره به این که برای شکوفایی استعدادهای مختلف دانش آموزان مدارس شاهد باید تلاش کنیم افزود: توسعه هنرستانهای فنیوحرفهای وکاردانش در مناطق مستعد میتواند در شناسایی استعدادهای دانش آموزان و پرورش به ما کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد یکی از دستاوردهای ارزشمند و برکات جمهوری اسلامی است، لذا این نوع مدارس از ظرفیت بالایی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برخوردار است.
عضو کابینه دولت مردمی بر توسعه کار آفرینی تأکید کرد و افزود: آمایش سرزمینی در ایجاد مدارس امری مهم و ضروری است و در بحث کار آفرینی باید آموزشها را از قبل از پیش دبستانی ارائه کرد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت قاریان و حافظان قرآنی گفت: مدارس شاهد جایگاه مطلوبی برای تحقق این موضوع و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه است.
محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران نیز در این نشست گفت: تعداد یک هزار و ۳۵۶ مدرسه شاهد در سال تحصیلی جاری در سطح کشور فعالیت میکنند از این تعداد ۶۶۴ مدرسه دخترانه و ۶۹۲ مدرسه پسرانه است.
وی ادامه داد: در این مدارس تعداد ۴۰۵ هزار و ۴۲۶ دانش آموز با تراکم ۲۸ درصد در ۱۴ هزار و ۴۹۴ باب کلاس درس تحصیل میکنند.
رزاقی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، مدارس شاهد از دستاوردهای انقلاب است که تلاش کردیم بر اساس سند تحول بنیادین این مدارس را اداره کنیم.
وی گفت: توانمندسازی مدیران مدارس شاهد از سال ۹۵ تاکنون در دستور کار بوده است و در این راستا کارگاههای آموزشی ما همواره فعال بودهاند.
رزاقی از تلاش برای اعمال سبک منسجم در مدارس شاهد خبرداد و افزود: آن چه دغدغه سند تحول بنیادین است در مدارس شاهد در حال انجام است.