الگوریتمهای یادگیری ماشینی عملکرد فنی و نتایج یادگیری را طی شبیهسازی حذفِ تومور مغز افزایش دادند.
مرکز شبیهسازی جراحی مغز و مرکز یادگیری هوش مصنوعی در Neuro (موسسه عصبشناسی مونترال) هفتاد دانشجوی پزشکی را برای انجام حذف مجازی تومور مغز بر روی یک شبیهساز جراحی مغز و اعصاب استخدام کرد. دانشآموزان بهطور تصادفی برای دریافت آموزش و بازخورد به دست یک معلم AI یا یک مربی متخصص از راه دور، با گروه کنترل سوم هیچ دستورالعملی دریافت نکردند.
یک مدرس مبتنی بر هوش مصنوعی به نام دستیار عملیاتی مجازی از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای آموزش تکنیکهای جراحی ایمن و کارآمد استفاده کرد و بازخورد شخصی ارائه کرد، در حالی که یک شبکه نظارت مستمر تخصصی هوشمند (ICEMS) و گروهی از کارشناسان عملکرد دانش آموزان را ارزیابی کردند.
در گروه دیگر، مربیان از راه دور یک فید زنده از شبیه سازیهای جراحی را تماشا کردند و بر اساس عملکرد دانش آموز بازخورد ارائه کردند.
محققان دریافتند دانشآموزانی که آموزشها و بازخوردهای دستیار عملیاتی مجازی را دریافت کرده، مهارتهای جراحی را ۲.۶ برابر سریعتر یاد گرفتهاند و در مقایسه با کسانی که آموزش و بازخورد را از مربیان از راه دور دریافت کردهاند، ۳۶ درصد عملکرد بهتری داشتهاند، در حالی که محققان انتظار داشتند دانش آموزانی که توسط دستیار عملیاتی مجازی آموزش داده شده اند احساسات منفی بیشتری را تجربه کنند، تفاوت معنی داری بین این دو گروه پیدا نکردند.
مهارت جراحی نقش مهمی در نتایج بیمار در حین و بعد از جراحی مغز دارد. دستیار عملیاتی مجازی ممکن است راهی موثر برای افزایش عملکرد جراح مغز و اعصاب، بهبود ایمنی بیمار و در عین حال کاهش بار روی مربیان انسانی باشد.
دکتر رولاندو دل ماسترو، نویسنده ارشد این مطالعه میگوید: آموزگاران باهوش مصنوعی مانند دستیار عملیاتی مجازی ممکن است به ابزاری ارزشمند در آموزش نسل بعدی جراحان مغز و اعصاب تبدیل شوند. صدای آمریکا به طور قابل توجهی تخصص خود را بهبود بخشید و در عین حال یک محیط آموزشی عالی را ایجاد کرد. مطالعات در حال انجام در حال ارزیابی این است که چگونه مربیان حضوری و مربیان هوشمند مجهز به هوش مصنوعی میتوانند به طور موثر با هم برای بهبود تسلط بر مهارتهای جراحی مغز و اعصاب استفاده شوند.
علی فضل اللهی، نویسنده اول این مطالعه میگوید: «سیستمهای آموزش هوشمند میتوانند از انواع پلتفرمهای شبیهسازی استفاده کنند تا شانس تقریباً نامحدودی را برای تمرین تکراری بدون محدودیتهای تحمیلشده توسط در دسترس بودن نظارت فراهم کنند. " با ادامه تحقیقات، افزایش توسعه و انتشار شبکههای آموزشی هوشمند، میتوانیم برای چالشهای آینده در حال تحول بهتر آماده باشیم. "
این مطالعه که در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA Network Open) در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد، به دست بنیاد فرانکو دی جووانی، کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا، و بنیاد تومور مغزی تومور کانادا تامین شد. کمک هزینه تحقیقاتی همراه با The Neuro. ارزیابی شناختی را دکتر جیسون هارلی در بخش جراحی دانشگاه مک گیل رهبری کرد.