سامانههای هوشمندسازی کمک میکند تا بتوان مختصات جغرافیایی فردی را که با شهرداری تماس میگیرد، شناسایی کرد.
وی با اشاره به راه اندازی سیستم موقعیت اضطرار مکانی در اراک برای دومین بار در کشور اضافه کرد: این امکان که قبل از آن فقط در تهران راه اندازی شده بود، با پیگیری همکاران ما در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک ایجاد شد. برای این منظور با پروتکلی بنام MPLS به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) متصل شدیم تا بتوان از خدمات سرویسهای دولتی استفاده کرد. این اتصال کمک میکند تا سرعت عمل و دقت همکاران من در شهرداری اراک افزایش پیدا کند و خدمات به مراتب بهتری به شهروندان ارائه شود.
عسگری به تشریح سیستم موقعیت اضطرار مکانی پرداخت و افزود: این سیستم کمک میکند تا فردی که با شهرداری تماس میگیرد و درخواست کمک یا خدمت میکند، حتی اگر موقعیت مکانی خود را اعلام نکند، بتوان مختصات جغرافیایی او را شناسایی کرد. بدین صورت که اگر با گوشی تلفن همراه (موبایل) تماس گرفته باشد موقعیت مکانی دکل آنتن موبایل او (BTS) مشخص میشود و سرعت عمل برای پیدا کردن موقعیت مکانی او بالا میرود و اگر از تلفن ثابت تماس بگیرد موقعیت دقیق مکانی او مشخص میشود تا خدمت به او ارائه شود.
وی با بیان اینکه مطالب گفته شده خلاصه مهمترین اقدامات انجام شده در این سازمان است، بار دیگر تاکید کرد: شهری هوشمند است که بتوان از ظرفیتهای آن استفاده حداکثری کرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک در انتها خاطرنشان کرد: این سازمان با توجه به درخواست حوزههای مختلف شهرداری، به موضوع ورود کرده و سعی دارد بهترین کاری که میتواند برای آنها انجام دهد تا سرعت و کیفیت ارائه خدمات به شهروندان افزایش یابد.