وزیر آموزش و پرورش گفت : هم اکنون شبکه شاد به مرحله بلوغ رسیده است و ما پس از کرونا و یا با کرونا معتقدیم که باید این شبکه به صورت ترکیبی در کنار آموزش مجازی فعالیت کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای یوسف نوری پس از حضور در مرکز مانیتورینگ همراه اول و دریافت اطلاعاتی از عملکرد شبکه شاد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : در شرایطی که کرونا شایع شد و با تعطیلی مدارس مواجه شدیم شبکه شاد جایگزین بسیار خوبی بود که لازم است از زحمات مسوولان اپراتور همراه اول قدردانی کنیم.
وی گفت : نظام تعلیم و تربیت جامعه ما ، آماده حضور و یادگیری در فضای مجازی را نداشت اما با مسئولیت اجتماعی که همراه اول داشت این بستر فراهم شد و اکنون شبکه شاد به مرحله بلوغ رسیده است .
وزیر آموزش و پرورش افزود : ما معتقدیم که این شبکه باید به صورت ترکیبی و همراه با آموزش حضوری پس از کرونا و یا با کرونا ادامه پیدا کند و شاد می تواند به عنوان مکمل، یکی از ابزارها و روش های خوب برای کیفیت و سرعت یادگیری باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای دانش آموزان استثنایی و استعدادهای درخشان ، محتوایی در شبکه شاد گنجانده نشده است ؟ گفت : محتوا را باید خود معلمان تولید کنند و نباید منتظر باشیم که از بیرون بیاید چرا که سفارشی می شود و شاید خوب نباشد .
آقای نوری افزود: محتواهای دانش آموزی را باید معلمان و دانش آموزان بسازند و در دنیا هم همین گونه است اما در این خصوص ، محتواهایی آماده شده است که همکارانم در سازمان پژوهش فعال اند و به تدریج در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد .
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر از اطلاعات دریافتی از این بازدید در خصوص هشدارهای استفاده جوانان و به ویژه دانش آموزان از برخی شبکه های اجتماعی بهره می برید ؟ گفت : اینها واقعیات جامعه است و در نظام تربیتی جمهوری اسلامی ایران هم معلمان و هم اولیاء باید با این مسائل آگاه شوند و هشدارهای لازم هم داده شود.
نوری گفت : فرهنگیان و اولیا با همکاری هم باید بتوانند معضلات بروز پیدا کرده در فضای مجازی را در راستای اهداف تربیتی هدایت کنند و دانش آموزان را در برابر فرصت های صحیح قرار دهند چرا که ما به دلیل کنجکاوی دانش آموزان شاهدیم که اتفاقاتی در این بخش میافتد که باید غیر مستقیم ورود کنیم .
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر وزیر آموزش و پرورش با نیازهای کنونی دانش آموزان و معلمان آشنایی دارد ؟ گفت: بخشی از این به آگاهی خود فرد مربوط می شود که بر اساس دانش و تجربه فرد باید اقدام شود و البته یک سری مراکز پژوهشی هم داریم که بررسیهای علمی خود را در اختیار ما قرار میدهند و معاونت ها ، ادارات کل و کادرهای اجرایی هم تجارب را منتقل می کنند تا بتوانیم پیگیر امور باشیم .
آقای نوری افزود : مثلاً در خصوص آسیبهای اجتماعی ما سامانه نماد را داریم که تصویری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان را به ما میدهد که بر این اساس بتوانیم چاره اندیشی کنیم .
وی با اشاره به اینکه بخشی از این مسائل به زیرساخت و نیروی انسانی برمیگردد گفت : مثلاً در حوزه آسیبهای جسمی و سلامت، نسبت تعداد دانش آموزان به مربی بهداشت امر مهمی است که این نسبت میانگین یک مربی به ازای هر ۷۵۰ دانشآموز بود که در هیئت وزیران مصوب شد به ازای هر ۴۸۰ دانشآموز یک مربی در نظر گرفته شوند .
وزیر آموزش و پرورش افزود : بخشی از اقدامات هم به روش ها برمی گردد که در برنامه های آموزشی معلمان و کتب درسی موجود است و ما می توانیم در شبکه شاد فرهنگ سازی هایی در این خصوص داشته باشیم .
موضوع کد کارمندی معلمان تا قبل از پایان سال انجام میشود
آقای یوسف نوری در حاشیه بازدید از مانیتورینگ همراه اول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه کد کارمندی معلمان مهارت آموزان دوره سوم چه زمانی داده می شود؟ افزود : آنطور که پیگیری کردم ایرادات آمار و ارقام که مطرح شده بود برطرف شده است .
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ایا بحث بار مالی مطرح نشده است ؟ افزود : به طور طبیعی چون تعداد بازنشستگان بیش از استخدامی هاست نباید مشکلی از این بابت داشته باشیم اما باید در سازمان برنامه و بودجه ، نامه آن را بگیریم.
آقای نوری گفت : پس از اینکه دوستان ما در سازمان امور استخدامی مجوزها را دادند بار مالی را پیگیری می کنیم که انجام شود .
وی درباره زمان انجام این کار گفت : در حال کارهای اداری پیچ و خم دارد و احتمالاً قبل از پایان سال انجام میشود