ثبت و پیگیری پروندهها و دادخواستها در دیوان عدالت اداری به صورت الکترونیکی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این اقدام با هدف شفاف سازی در رسیدگی به پروندهها و کنترل ورودی پروندهها به قوه قضائیه صورت گرفته است.
الکترونیکی شدن ثبت پروندهها در دیوان عدالت اداری، از حضور مردم در پایتخت و سفرهای طولانی و بی مورد جلوگیری میکند چرا که مردم از استانهای دوردست برای انجام برخی کارها، در تهران حضور میافتند تا پیگیر کارهای خود باشند.
ارائه خدمات به صورت الکترونیکی بهترین و مطمئنترین راه ارائه دادخواست به دیوان عدالت ادرای است و علاوه بر مزایایی، چون مدیریت پروندهها، جلوگیری از ازدحام مردم در راهروها دارد، اما نیازمند زیرساختهای کامل از جمله جلوگیری از قطع شدن اینترنت است تا کار مردم به صورت مناسب انجام شود.
اما بعضی مردم هم که در راهروهای دیوان عدالت اداری حضور داشتند، از طولانی شدن روند رسیدگی به پروندهها و اجرا نشدن بعضی آراء صادر شده از سوی برخی ارگانها، گلایهمند بودند که رئیس دیوان عدالت اداری، ورودی زیاد پروندهها که سرانه هر قاضی ۳۵۰ پرونده میشود و نیز کمبود نیروی انسانی را از جمله علتهای طولانی شدن رسیدگی به پروندهها میداند.
آقای مظفری همچنین در خصوص اجرا نشدن برخی آراء صادره میگوید: اگر دستگاهی از اجرای حکم استنکاف کند، مجازاتهایی پیش بینی شده که انفصال از خدمت مدیر آن دستگاه را نیز در پی خواهد داشت.
مردم میتوانند در صورت داشتن مشکل، از طریق سایت دیوان عدالت اداری به آدرس https://divan-edalat.ir مراجعه و موارد را به این دیوان منعکس کنند.