کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات گفت: در اجرای طرح شفاف سازی از طریق درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا، ضرایب سود برای شرکتهای پخش تا ۱۴ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی،عباس اخوان افزود: پیش از این حداکثر ضرایب سود برای شرکتهای پخش ۱۰ درصد بود که در طرح شفاف سازی از طریق درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا، این ضرایب اصلاح شده است.
وی ادامه داد: در اجرای طرح ملی قیمتگذاری کالا از مبداء تولید تاکنون ۲۵ گروه از کالاهای مصرفی موظف به درج قیمت شده اند که آخرین گروه طی مرحله چهارم طرح از ۲۳ بهمن قیمتگذاری شد که کالاهایی از قبیل انواع کیک و کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک و موارد مشابه را شامل می شود.
کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به مکاتبات انجام شده از طریق انجمن های کشوری با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دستورالعمل قبلی ضرایب سود و هزینه های شرکتهای پخش که پیش از این در سه گروه کالایی اختصاص یافته بود اکنون به پنج گروه کالایی اختصاص یافته است.
اخوان افزود: گروه اول شامل مواد پروتئینی، ادویه، آجیل و خشکبار، چای، قهوه و زعفران، گروه دوم شامل انواع روغن خوراکی، حبوبات، قند و شکر، انواع پودر کیک و آرد، محصولات لبنی، پودر لباسشویی و ظرفشویی، تخم مرغ و کنسرو گوشتی، گروه سوم شامل انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، سلولزی، نان بسته بندی، کنسروجات و شوینده ها، گروه چهارم شامل انواع آبمیوه و نوشیدنی، انواع بیسکویت و تنقلات، انوع میوه و سبزی و صیفی جات بسته بندی، انواع غذاهای آماده و نیمه آماده و گروه پنجم شامل آب معدنی و نمک بسته بندی است.
وی ادامه داد: حداکثر ضرایب سود و هزینه های پخش برای گروه اول ۱۰ درصد، برای گروه دوم ۱۱ درصد، برای گروه سوم ۱۲ درصد، برای گروه چهارم ۱۳ درصد و برای گروه پنجم ۱۴ درصد است.
کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ضرایب سود برای همه شرکتهای پخش خراسان رضوی اعلام شده و بازرسان به دقت این موضوع را رصد کرده و تحت نظارت دارند.