معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین به شهرداریهای استان یک هفته فرصت داد تا مشکل ترافیک و بلاتکلیفیها را حل و فصل کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در نشست شورای ترافیک
وی افزود: معضل ترافیک بلوار صنعت و ۳ خیابان دیگر که متولی آنها مشخص نیست هم باید تا ۱۰ روز آینده حل شود.
شهرداری موظف به تأمین پارکینگ رایگان برای مردم است
فتحی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک استانداری هم در این نشست گفت: در یکسال گذشته از شهرداری درخواست کردیم و مرکز مانیتورینگ ترافیک را برای پلیس راه اندازی کردند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک استانداری با بیان اینکه باید سهم دستگاهها در حل ترافیک مشخص شود، خاطرنشان کرد: راهکارهای کوتاه مدت کنترل ترافیک در طرح پیشنهادی شهرداری تنها بر عهده پلیس گذاشته شده است و باید وظایف همه دستگاهها مشخص شود.
وی افزود: شهرداری موظف است پارکینگ رایگان در اختیار مردم قرار بدهد و در این زمینه نباید رؤیا پردازی کنیم.
پارکینگها در اختیار شهرداری نیستند!
عبدالرزاقی، نماینده شهرداری قزوین هم در این نشست گفت: یکی از مشکلاتی که در پایان سال داریم این است که متأسفانه پارکینگها در اختیار شهرداری نیستند و این مساله باعث ایجاد ترافیک میشود.
وی افزود: در جهان برای کنترل ترافیک از اسکوتر برقی استفاده میشود که اثر بالایی در زمینه کاهش ترافیک دارد.
نماینده شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ۱۳ پارکینگ در محدوده طرح ترافیک مرکز شهر قزوین در نظر گرفته شده است و هزینه اجرای آن ۱۲ میلیارد تومان است که امیدواریم تصویب شود.
بار کنترل ترافیک بر روی دوش پلیس!
سرهنگ حسن پور، رئیس پلیس راهور استان هم در نشست شورای ترافیک با بیان اینکه طرحهای کوتاهمدت کنترل ترافیک، بار اضافی برای پلیس به همراه دارد، گفت: مصوبههای زیادی در زمینه کنترل ترافیک داریم، اما اجرایی نمیشوند.
وی افزود: باید با اجرای طرحهای ویژه، خودروهای عمومی را از شخصی جدا کنیم تا بار ترافیک کاهش پیدا کند.
افزایش آمار تصادفهای درون و برون شهری
سرهنگ ذاکری منش، رئیس پلیس راهور استان هم درباره دستور جلسه دوم نشست شورای ترافیک مبنی بر اینکه آمار تصادفها و کشته شدگان درون شهری و برون شهری افزایش داشته است گفت: تصادهای درون شهری ۳۰۰ درصد و برون شهری هم ۱۰۰ درصد رشد داشته اند.
وی افزود: در استان قزوین ۲۲۰ کیلومتر راه اصلی داریم و تمام بار خروجی تهران و البرز وارد قزوین میشود.
سرهنگ ذاکری منش خاطرنشان کرد: سال گذشته آزادراه غدیر افتتاح شد و عموماً وسایل نقلیه سنگین در آن تردد میکنند و روزانه ۷۰۰ هزار تردد در سطح استان قزوین ثبت میشود.
وی افزود: از زمانی که وضعیت محدودیتهای کرونایی عادی شد، شاهد افزایش تصادفها هستیم.
رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش تصادف داشتیم، تصریح کرد: ۷۰ درصد تصادفها مربوط به خودروهای سواری و ۳۱ درصد هم واژگونی بوده است.
وی افزود: وضعیت آزادراهی استان قزوین شرایط مناسبی ندارد و مجتمع رفاهی و پارکینگ ایمن نداریم.
به گفته سرهنگ ذاکری منش، در ۶ سال گذشته شاهد کاهش تصادف بودیم به طوری که از ۷۰۰ کشته به ۲۴۰ مورد فوتی در تصادفها رسیدیم، اما امسال میزان فوتیها افزایش یافته است.
افزایش تصادفها با برداشته شدن محدودیت ترددهای کرونایی
دکتر جعفر زاده، مدیر کل پزشکی قانونی استان قزوین هم گفت: ۱۰ درصد آمار فوتیهای ناشی از تصادف در کل استان قزوین افزایش داشته و یکی از اصلیترین دلایل آن برداشته شدن محدودیتهای تردد کرونایی است.
وی افزود: کار نکردن دوربین ها، روکش نامناسب آسفالت و نبود وسایل اطلاع رسانی در مه گرفتگی از مهمترین دلایل افزایش تصادف است.
به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین، باید میزان سرعت در آزادراهها ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.