مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: عملیات ساخت ۴ دیوار حفاظتی در قالب فاز اول طرحهای سیلاب در این محدوده این اداره کل به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، حسن زیودار دیوار ساحلی در کیلومتر ۵۵۶ بلاک تنگ۷ - تنگ ۵ را یکی از طرحهای یاد شده عنوان کرد و گفت: این دیوار به منظور جلوگیری از اشباع خاک و نفوذ آب به بدنه خاکریز، تقویت پاشنه و تثبیت زیرسازی خط، پیشگیری از آبشستگی خاکریز و کولههای پل صالح حمید ناشی از بالا آمدن تراز رودخانه سزار و همچنین تضمین و افزایش ایمنی سیر و حرکت ساخته شد.
وی به ساخت دیوار پوششی و کانال ارتفاعی در کیلومتر ۶۲۹ بلاک مازو–بالارود اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدام مهار خاکریز و جلوگیری از رانش ترانشه ناپایدار مجاور خط بر اثر لرزشهای ناشی از حرکت قطار، مهار پرتاپ سنگهای هوازده بر روی خط، پیشگیری از آبشستگی دیواره ترانشه و ایجاد لاینینگ سنگی و زیباسازی پیرامون خط با احداث سطحی پلکانی و همگن است.
زیودار ساخت دیوار پوششی کیلومتر ۶۳۳ در بلاک مازو – بالارود با هدف پایداری ترانشه ریزشی ناپایدار و هدایت آبهای سطحی حاصل از بارش و رواناب سطحی در موقعیت ترانشه ریزشی، جلوگیری از سقوط لایههای سنگی هوازده بداخل خط را از دیگر طرحها برشمرد.
بیشتر بخوانید: احداث دیوار پوششی در بلاک خط راه آهن مازو – بالارود
مدیر کل راه آهن زاگرس با ساخت دیوار ساحلی کیلومتر ۶۳۰ بلاک مازو - بالارود اشاره کرد و ادامه داد: جلوگیری از رانش و شست و شوی خاکریز پاشنه ساحلی رودخانه بالارود بر اثر فرسایش ناشی از آبشستگی و سیلاب، تعریض و تقویت بستر خط و در نهایت حفظ و پایداری زیرسازی راه آهن از اهداف این اقدام هستند.