تاخیر ۱۰ ماهه کمیته امداد و سازمان بهزیستی در ارائه اطلاعات خانوارهای تحت پوشش، موجب محرومیت مددجویان در بهره مندی ازمعافیت پرداخت قبوض مصرفی آب، برق و گاز شده است.
شرکت گاز از ابتدای اردیبهشت، پیگیر دریافت اطلاعات خانوارهای محروم شد.
اما تعلل کمیته امداد و سازمان بهزیستی در ارائه اطلاعات خانوارهای تحت پوشش، باعث شد این خانوارها تاکنون به این حق قانونی خود نرسیده باشند.
در حالی که حدود ۳/۵میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، تنها حدود یک درصد این خانوارها به شرکت گاز معرفی شده اند.
براساس گزارش شرکت گاز، کمیته امداد و سازمان بهزیستی صرفا اطلاعات خانوارهای تحت پوشش در ۶ استان را دادهاند.
مشکل اصلی اینجاست که شرکت ملی گاز، شماره اشتراک گاز محل سکونت خانوارهای محروم را میخواهد و نهادهای حمایتی این اطلاعات را ندارد.
سراغ مسئولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی استان رفتیم و علت این تاخیر ۱۰ ماهه را جویا شدیم، تاخیری که ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه بر روی دست خانوارهای تحت پوشش این نهادها گذاشته است.
به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، تا کنون ابلاغی از سوی شرکت گاز، به این نهاد صورت نگرفته، اما از زمانی که صدا وسیما پیگیر موضوع شده اطلاعات مددجویان ارائه شده است.
ملامهدی افزود: در حال حاضر پرسنل شرکت گاز استان، در حال بررسی و پایش خانوارهای کم مصرف هستند.
صحاف، مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز گفت: برابر دستور العمل ابلاغی، به مددجویان و معلولین تحت پوشش اطلاع رسانی شده، تا مدارک مورد نیاز خود را جهت بهره مندی از معافیت پرداخت قبوض مصرفی به نزدیکترین مرکز مثبت زندگی ارائه کنند.