طرح آماده سازی مجتمع خدماتی- رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی استان البرز با انجام تمهیدات ویژه برای پذیرایی از مسافران نورز ۱۴۰۱ آغاز شد.
مریم یوسفزاده افزود : همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و به منظور ارزیابی وضعیت و کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران، طرح تشدید نظارت بر فعالیت این مجتمعهای خدماتی- رفاهی در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت : در نظارت و بازدیدهایی که توسط بازرسان از مجتمعهای خدماتی رفاهی انجام میشود برخی شاخصها از جمله وضعیت نمازخانه، سرویسهای بهداشتی، رستوران و آشپزخانه، پارکینگهای ورودی و خروجی و فضاسازی مناسب برای تسهیل دسترسی معلولان مورد توجه قرار میگیرد.
مسئول مجتمعهای خدماتی، رفاهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز افزود : همچنین برای استقبال از مسافران نوروزی فضاسازی و نوسازی مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی استان نیز انجام میشود که بر این اساس مجتمعها موظف به توسعه فضای سبز (گلکاری و درختکاری) در محوطه بیرونی و رنگآمیزی دیوارها هستند.
یوسفزاده گفت : علاوه بر این اقدامات همه مجتمعها باید امکاناتی، چون پتو و وسایل گرمایشی را برای نمازخانهها فراهم کنند تا در صورت مسدودشدن راهها با توجه به شرایط جوی فصل بهار امکان اسکان موقت برای مسافران فراهم باشد.
وی از تهیه بروشور نوروزی توسط مدیران مجتمعهای خدماتی- رفاهی خبر داد و گفت: در این بروشور نقشه استان، اطلاعات و موقعیت مکانی مجتمعهای رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی درج شده است و طبق برنامهریزی انجام شده این بروشورها در ورودی استان بین مسافران توزیع خواهد شد.
مسئول مجتمعهای خدماتی- رفاهی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز افزود : همچنین با هماهنگیهای انجام شده اطلاعات مجتمعهای خدماتی- رفاهی در اختیار مرکز مدیریت راههای استان نیز قرار داده شده است و مسافران میتوانند با تماس با شماره ۱۴۱ از موقعیت مکانی و امکانات مجتمعها مطلع شوند.
راههای استان البرز در ایام نوروز همه ساله محل عبور میلیونها خودرو مسافران از سراسر کشور است.