آیا می دانید محتوای همیشه سبز چیست ؟ امروزه برای داشتن سایت به روز و پر بازدید نیاز به محتوای جذاب و با کیفیت دارید، محتوایی که کسب رتبه نخست در جستجو ها را برای شما به ارمغان بیاورد.
حالا با تعریفی که کردیم، به نظر شما کدام یک از محتواهای زیر محتوای همیشه سبز هستند؟
قیمت خودروهای داخلی باز هم افزایش پیدا کرد
اصغر فرهادی فیلم جدیدش را در اسپانیا میسازد
مشخصات گوشی سامسونگ A۵۰ را در این مقاله بخوانید
هرچیزی که درباره برج ایفل باید بدانید
عنوان اول کاملا بستگی به زمان دارد و نمیتواند محتوای سبز باشد.
عنوان دوم هم وابسته به زمان است و از زمان ساخت فیلم اصغر فرهادی چند سال میگذرد.
عنوان سوم که به مشخصات فنی یک مدل خاص از گوشی مربوط است، تا زمانی که این گوشی در بازار عرضه میشود و استفاده میشود، کاربردی است. ممکن است بعدها هم مورد استفاده قرار بگیرد و آن را تا حدودی میتوان محتوای سبز دانست.
اما عنوان چهارم با همه ویژگیهای محتوای همیشه سبز سازگار است. هر زمانی که شما بخواهید چیزی از برج ایفل بدانید، این مقاله کمکتان خواهد کرد. مطالبی که درباره مکانهای تاریخی و گردشگری نوشته میشوند، معمولا جزو محتوای همیشه سبز دستهبندی میشوند.
مشکلی که محتواهای همیشه سبز دارند، این است که اغلب احساس میشود که درباره بهترین موضوعات قبلا نوشته شده است، و ما بحران نبود موضوع مواجه شویم در این حالت، نکته اصلی اضافه کردن یک دیدگاه منحصر به فرد به یک موضوع محبوب، یا رفتن به عمق بیشتر و ارائه جزئیات بیشتر است. به دنبال کلمات کلیدی طولانیتر (Long Tail) باشید که رقابت زیادی ندارند.
ما حتی سایتهای همیشه سبز نیز داریم. سایتهایی مثل ویکی پدیا، IMDB، About و… از جمله سایتهایی هستند که تعداد زیادی محتوای سبز درقالب موضوعات متنوع منتشر میکنند.
ایدههایی برای محتوای همیشه سبز
راهنمای پخت یک غذا
خب هیچ غذایی نیست که از مد بیفتد و بعد مدتی مردم آن را نخورند. پس نحوه پخت آبگوشت یا کباب میتواند محتوای همیشه سبزی برای سایت شما باشد.
این محتوا میتواند در قالب متن، عکس و یا ویدیو و یا حتی ترکیبی از هر سه باشد.
چگونه گریه بچهها را ساکت کنیم
میلیونها کودک روزانه در سراسر جهان به دنیا میآیند. همیشه پدر و مادرهایی هستند که سررشتهای از تربیت کودکان ندارند. پس این عنوان هیچ وقت نمیتواند منقضی شود.
عناوین دیگر مثال ها..
طریقه کاشت سبزی در منزل
خواص شگفت انگیز شلغم
باغ فین کاشان کجاست و تاریخچه آن چیست؟
داستان سرایی در خصوص یکه موضوع یک مفهوم است و این مفهوم در طول زمان تغییر نخواهد کرد. چون استوری تلینگ یا داستان سرایی یکی از ایدههای محتوایی است و قدمت زیادی دارد و از مد نمیفتد.پس خبرنگاران خبرگزاری صدا وسیما می توانند با داستان سرایی و روایتگری نگاه جدیدی به موضوعات داغ خبری داشته باشند و حتما بعضی ار این موضوعات میتواند توسط دبیران خبر به عنوان محتوای همیشه سبز در سایت هایی شبیه خبرگزاری صدا وسیما که معمولا اخبار همیشه سبز در آن کمیاب است مورد استفاده قرار گیرد
سخن پایانی
در این مقاله گفته شد که محتوای همیشه سبز چیست و چطور باید آن را ایجاد کرد. همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا ندارد و مربوط به یک زمان خاص نمی باشد. این نوع محتوا به شما کمک می کند که هم ترافیک مداوم داشته باشید و مطالب شما همیشه بازدیدکننده داشته باشند. حتما سعی کنید این نوع مقالات را در سایت خود منتشر کنید و از مقالات دوره ای تا حد امکان استفاده نکنید. این موضوع تنها به سایت مربوط نمی شود، بلکه در شبکه های اجتماعی نیز کاربرد فراوانی دارد. دلیل آن هم مشخص است، کاربر اطلاعات قدیمی و تاریخ مصرف گذشته را دوست ندارد و علاقه دارد اطلاعات جدید و به روز دریافت کندو با بازگشت به محتواهای سبزتولیدیتان همیشه آنها را تازه نگه دارید .
نویسنده :حسین یوسفی فر