هنگامی که تایر را با نیتروژن پر میکنیم به ندرت پیش میآید که به مرور زمان فشار باد تایر کاهش یابد، زیرا نیتروژن به سختی میتواند از آن خارج شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، باد معمولی خودروها یا همان هوا، دارای ۲۱ درصد اکسیژن، ۷۸ درصد نیتروژن و یک درصد هم گازهایی مانند ازن، آرگون و مقداری رطوبت به واسطه وجود اکسیژن است. پس طبیعی است که با حذف اکسیژن از هوا باعث حذف رطوبت از داخل لاستیک می شویم که موجب کاهش اثر خورندگی سیمهای فولادی داخل لاستیک خواهد شد، زیرا به دلیل کاهش میزان حمله رطوبت به سیمهای فولادی لاستیک، افزایش عمر لاستیکها امکان پذیر میشود.
استفاده از گاز نیتروژن در لاستیکهای خودرو روز به روز در حال افزایش است و افراد و رانندگان بیشتری به مرور زمان علاقمند به استفاده از این گاز میشوند.
نکات مثبت استفاده از باد نیتروژن به این شرح است:
به دلیل سرد بودن همیشگی لاستیک با این گاز، عمر لاستیک تا ۴۰% افزایش مییابد.
به دلیل نرم شدن لاستیک همیشه جلوبندی سالم میماند و باعث استهلاک کم کمکها و سالم ماندن اتاق میشود و تا ۷۰% چرخها بالانس میشوند.
مولکولهای نیتروژن درشتتر از هوا هستند. گاز نیتروژن هیچوقت از هوای گرم و سرد تاثیر نگرفته و همیشه ثابت است.
چون اصطکاک لاستیک با زمین بهدلیل گاز نیتروژن کم میشود، کاهش مصرف ار ۱۰% تا ۱۵% را به دنبال دارد.
به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیکها با باد نیتروژن، ترمزگیری اتومبیل تا ۳۰% افزایش مییابد.
تمامی کوبیدن و خشکی این نوع رینگها ۱۰۰% برطرف میشود.
نکته:اگر اهل تند رانندگی کردن هستید و اگر در نزدیکی شما آپاراتی وجود دارد که مطمئن هستید در طولانی مدت باد نیتروژن خواهد داشت، استفاده از این باد برای لاستیک شما انتخاب خوبی است، اما اگر به تعمیرگاهی در نزدیکی خود که باد نیتروژن دارد دسترسی ندارید، بهتر است لاستیکهای خود را از باد معمولی پر کنید و با چک کردن مداوم باد لاستیکها، بهتر از آنها استفاه کنید.