مدیرکل آموزش و پرورش فارس : باید به فکر راهکارهای عملیاتی برای مدیریت آسیبهای دوران پساکرونا در دانش آموزان باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در مقابله با آسیبهای اجتماعی مدرن باید از ابزار علمی و فن آورانه استفاده کرد.
عسکری گفت: افت تحصیلی پنهان دانش آموزان بازمانده از تحصیل از آسیبهای دوران کرونا و پساکرونای آموزش و پرورش هستند که باید در این رابطهها چاره اندیشی کرد.
در این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس هم با اشاره به تهدیدات فضای مجازی برای دانش آموزان گفت: با شیوع کرونا، فعالیت جوانان و نوجوانان در فضای مجازی گستردهتر شده و باید برای کاهش این تهدیدات اقداماتی صورت گیرد.
علی فاتحی بیان کرد: از دیگر آسیبهای اجتماعی میتوان به اعتیاد نوجوانان و جوانان و همچنین مشکلات روحی و اجتماعی فرزندان طلاق، اشاره کرد که با تعامل بین دستگاهها میتوان از آن جلوگیری کرد.
وی افزود: ظرفیت آموزش و پرورش در کاهش آسیبهای اجتماعی بسیار بزرگ است و با تعامل بین دستگاهها میتوان آسیبها را به حداقل رساند.
در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش فارس و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان برای کاهش آسیبهای اجتماعی در دانش آموزان منعقد شود.
بیشتر بخوانید: