معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی وارش ایجاد تکانهای عمدی توسط خلبان را رد کرد و گفت: این موضوع نه از منظر منطقی و نه براساس مقررات و دستورالعملهای پروازی پذیرفتنی نیست.
وی افزود: با بررسی مشکل، قرار شد تا با اولین پرواز قطعه جدیدی به همراه یک نیروی متخصص از تهران اعزام شود تا نقص فنی هواپیما هرچه سریعتر برطرف شود و این باعث تأخیر چند ساعته در پرواز و ابراز ناراحتی از سوي برخی از مسافران شد.
خداکرمی اظهار کرد: پس از رفع نقص فنی و سوار شدن مجدد مسافران، خلبان که در حال تاکسی کردن براي قرارگیری در ابتدای باند بود، برخی مسافران که به نشانه اعتراض از جای خود بلند شده بودند، تعادل خود را از دست میدهند و عدهای از این صحنه تصویربرداری میکنند.
معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی وارش به برخورد بد برخی از مسافران به خلبان و خدمه پروازی اشاره و تصریح کرد: خدمه پرواز براساس اصول حرفهای که همان دعوت به حفظ آرامش مسافران در پرواز بود اين كار را انجام دادند اما برخی اصرار داشتند که از هواپيما پیاده شوند و مسافران دیگر را نیز در این راه تحریک میکردند.
وی گفت: وقتی هواپیما در حال تاکسی کردن و پرواز باشد، تصور خلبان این است که همه مسافران در جای خود قرار گرفتند و طبیعتا از اینکه چند ثانیه قبل مسافر یا مسافرانی از جای خود بلند شدند، اطلاعی ندارد.
خداکرمی اظهار کرد: با توجه به اهداف اين شرکت كه مشتری مداری در رأس اهداف آن قرار دارد، در سريعترين زمان تیم کارشناسی پرواز تشکیل و بررسی این موضوع در دستور کار آنها قرار گرفت.
وي گفت: اعلام میکنم که هیچ قصد و غرض عمدی از سوي خلبان در این موضوع وجود نداشته است.